آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 مهر ماه 1394 = 03-10 2015

ایران؛ هشدار به مصرف مخدر "گل"

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانشجويان ضمن بيان اينکه آمارهاي جديدتر اعتياد کشور به شدت نگران کننده هستند گفت: در حال حاضر مصرف ماده مخدر «گل» در بين جوانان بيداد مي‌کند؛ شرايط کنوني در مقايسه با وضعيتي که از قبل انتظار آن را داشتيم بسيار فاجعه آميز است.

به گزارش ايسنا، دکتر حميد يعقوبي، افزود: اعتياد مسئله چند وجهي بوده و ابعاد مختلف اقتصادي،‌ اجتماعي، سياسي و فرهنگي دارد؛ با توجه به آنکه اقتصاد نقشي تعيين‌کننده در اين حوزه دارد، بايد ديد در حال حاضر چند تن از مديران اقتصادي اين کشور در حوزه مبارزه با موادمخدر فعالند؟ درحاليکه شاهد آن هستيم که توپ مبارزه با موادمخدر به زمين فعالان و مديران فرهنگي کشور افتاده است.

وي گفت: ضروري است تا مقايسه‌هاي بين فرهنگي ميان کشورها انجام شود و الگوهاي موفق دنيا در اين حوزه بررسي شوند تا شايد بتوانيم تا حدودي مسئله اعتياد را در کشور کاهش دهيم.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجويان وزارت علوم ضمن بيان اينکه آمارهاي جديدتر اعتياد کشور به شدت نگران‌کننده هستند گفت: در حال حاضر مصرف ماده مخدر گل در بين جوانان بيداد مي‌کند؛ شرايط کنوني در مقايسه با وضعيتي که از قبل انتظار آن را داشتيم بسيار فاجعه آميز و نشانگر رشد اين معضل اجتماعي در سطوح مختلف است.

يعقوبي تاکيد کرد. به همين دليل بايد در کنار درمان، شيوع و مسائل ديگر به مسئله بروز اعتياد نيز که معتقدم در حال حاضر مورد غفلت قرار گرفته است، توجهي ويژه شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: