آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 مهر ماه 1394 = 04-10 2015

نیروی انتظامی: لزوم تشکیل زنگ پلیس در مدارس

فرمانده کل نیروی انتظامی گفت: یکی از سازمان های مرتبط در حوزه پیشگیری از جرم آموزش و پرورش است که می تواند کاهش آسیب های اجتماعی را دربر داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، سردارحسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه " نگاه یک " در خصوص فاجعه منا و قربانی شدن صدها تن از حجاج اظهار کرد : چیزی که بیشتر از اصل حادثه منا مردم را رنج می دهد ، بی توجه حکام و دولت آل سعودی در مقابل قربانیان و مجروحان حادثه منا است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که شعار امسال هفته نیروی انتظامی " اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی ، امنیت و آرامش" است افزود : شعار منتخب ، نقشه راه یکساله نیروی انتظامی بوده و صرفا مربوط به یک هفته و یکسال نیست.

فرمانده کل نیروی انتظامی با اشاره به مولفه های سه گانه شعار هفته نیروی انتظامی گفت : لازمه وجودی یک پلیس بوده و در صورت عدم اقتدار، عملکرد پلیس منجر به شکست شده و همچنین در حین اقتدار ، عدالت ، رافت و مهربانی برای عموم مردم در نظر گرفته می شود.

وی در ادامه افزود : بخش دوم شعار هفته نیروی انتظامی ، همدلی و همزبانی بوده که می بایست بین مدیران و کارکنان نیروی انظامی ، نیروی انتظامی و مردم و همچنین نیروی انتظامی و مسئولین تداوم داشته باشد.

این مقام مسئول بیان داشت : در صورتی که دو مولفه اقتدار و همدلی و همزبانی به درستی انجام شود، امنیت و آرامش را به دنبال خواهد داشت .

سردار اشتری در خصوص تعریفی از لزوم ارتقای اقتدار در نیروی انتظامی که مدنظر مقام معظم رهبری است ، اذعان کرد: پلیس در کشورهای مختلف حافظ منافع دولت ها است ، اما در جمهوری اسلامی حافظ منافع مردم است و با توجه به احکام الهی اقدامات خود را انجام می دهد.


** مردم به نیروی انتظامی چه نمره ای می دهند ؟


فرمانده کل نیروی انتظامی با اشاره به عملکرد پلیس در 7 ماه گذشته خاطر نشان کرد : در 7 ماه اخیر ، سعی بر این بوده که علاوه بر تداوم اقدامات شایسته گذشته ، ابتکار عمل نیز ایجاد شود .

وی در ادامه افزود : در حال حاضر روند نیروی انتظامی ، رو به رشد بوده و سعی مدیران بر این بوده که مسیری را طی کنند که از قبل ترسیم شده و از لحاظ عملکرد ، بهترین نظر سنجی را باید از مردم جویا شد.

سردار اشتری با بیان این مطلب که سامانه 197 به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات مردم است افزود : طی 6 ماه گذشته بیش از 4 میلیون تماس با این سامانه صورت گرفته است.

وی در خصوص برنامه ریزی های نیروی انتظامی در عرصه پیشگیری از جرم گفت : نیروی انتظامی معتقد است که پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات انتظامی بوده و بر همین اساس با اقدامات سلبی خود ، در صدد این است که زمینه بزه را در جامعه کاهش دهد.

** لزوم تشکیل زنگ پلیس در مدارس

این مقام مسئول یاد آور شد : اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم در ابتدا از خود فرد شروع می شود و همچنین بعد از فرد ، خانواده ، جامعه و سازمان های مرتبط نقش موثری را ایفاء می کنند.

وی در ادامه افزود : ار تباط تعریف شده ای بین آموزش و پرورش و پلیس وجود دارد که می تواند نقش موثری در پیشگیری از جرم داشته باشد و بر همین اساس لازم است زنگی با عنوان زنگ پلیس در مدارس ایجاد شود، تا از این طریق بتوان آسیب های اجتماعی را برای 13 میلیون دانش آموز شرح داد.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی قوه قضاییه و نیروی انتظامی در خصوص جرائم گفت : آمار این دو ارگان در تناقض نبوده و فقط نوع گزارش ها و رصد آنها متفاوت است .

وی بیان کرد: وقوع سرقت در 6 ماه سال جاری 7/3 دهم درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته و همچنین با حضور مددکاران و مشاوران در بیش از 600 کلانتری سطح کشور، افزون بر 70 درصد دعاوی منتج به صلح شده است.

** کشف بیشترین مواد مخدر در شرق کشور

سردا اشتری در خصوص برنامه های نیروی انتظامی در خصوص مقابله با کشف مواد مخدر گفت : در 6 ماه نخست سال جاری 20 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم که در واقع از 245 تن به 294 تن رسیده است .

وی در ادامه افزود : بیشترین کشفیات مواد مخدر در شرق کشور بوده که با تلاش ماموران نیروی انتظامی اجازه ندادیم که موا مخدر به استان ها برسد.

فرمانده کل نیروی انتظامی با بیان این مطلب که کشت خشخاش و تولید تریاک در کشور افغانستان نگرانی را برای کشورهای مجاور ایجاد کرده ، افزود : نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید برخورد جدی و اقدامات بازدارنده داشته و انسداد مرزها را کامل کند که در این زمینه نیازمند کمک های دولت و مجلس است .

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر گفت : جمع آوری معتادان متجاهر در کمتر از 10 روز توسط نیروی انتظامی انجام می شود اما پس از جمع آوری باید در کمپ هایی که طبق قانون مشخص شده نگهداری شوند که وقوع این امر نیازمند مشارکت ارگانهایی ازجمله بهزیستی ، شهرداری ، قوه قضائیه و ... است.

فرمانده کل نیروی انتظامی در خصوص برخورد با خرده فروشان مواد مخدر خاطر نشان کرد: کارگروهی در زمینه شناسایی و دستگیری مقابله با خرده فروشان راه اندازی شده که به صورت ویژه با آنها برخورد می کنند و در این زمینه از مردم تقاضا می شود اگر اطلاعاتی از خرده فروشان دارند و یا به محض مشاهده موارد مشکوک، به پلیس اطلاع دهند.

سردار اشتری در خصوص نقش نیروی انتظامی در تلفات جاده ای تصریح کرد : تلفات جاده ای صرفا مربوط به نیروی انتظامی نبوده و عوامل انسانی ، خودروها و جاده ها نیز تاثیر گذار بوده که در این زمینه طی جلسات برگزار شده با خودرو سازها و اقدامات پلیس ، تغییراتی مثبت در سیستم ایمنی ایجاد شد .



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: