آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 مهر ماه 1394 = 04-10 2015

احضار یک فعال دیگر مدنی به دادسرای اوین

خبرگزاری هرانا – امین انواری از سوی دادسرای اوین احضار شد و باید امروز، یکشنبه ۱۲ مهر ماه خود را به این دادسرا معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امین انواری رستمی که در مرداد ماه سال جاری و پس از صدور حکمش، به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود، این بار با احضار از سوی دادسرای اوین، باید خود را صبح یکشنبه ۱۲ مهرماه به این دادسرا معرفی کند.

دادگاه این فعال مدنی به تازگی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد و وی به اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به مقامات کشوری (مصباح یزدی) در فیسبوک، مجموعا به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمد.

امین انواری رستمی، بیست و یک ساله و دانشجوی ترم ۵ مهندسی نرم افزار دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک)، در نهم دی ماه ۱۳۹۳ از سوی پلیس امنیت و به دستور دادسرای ۱۳ اوین بازداشت شد و پس از بازجویی با قرار کفالت ۳۰ میلیونی آزاد شد، این در حالی بود که وی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی به صورت تلفنی و “جهت یک کار دفتری” احضار شده بود.

به گفته یکی از نزدیکان وی “تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و مقامات کشوری در فیسبوک، حمایت رسمی از همجنس بازان و مرتدینی چون شاهین نجفی و حمایت از بهاییت” بخشی از اتهاماتی بود که به این دانشجوی جوان وارد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: