آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 مهر ماه 1394 = 07-10 2015

هشدار فرانسه: جنگی تمام عیار در منطقه

رئیس جمهوری فرانسه هشدار داد که اگر اروپا در زمینه بحران سوریه اقدام نکند، جنگی تمام عیار در این کشور و منطقه خاورمیانه به راه خواهد افتاد.

به گزارش رادیو فرانسه، فرانسوا هولاند که ساعاتی پیش در مقابل نمایندگان پارلمان اروپا سخنرانی می کرد گفت: اگر ما بگذاریم که درگیری‌های مذهبی تقویت شوند، نباید گمان کنیم ما از این درگیری ها در امان خواهیم بود. این درگیری ها به جنگی تمام عیار تبدیل خواهد شد.

هولاند گفت که باید با مشارکت تمام کسانی که می توانند به آینده سیاسی سوریه کمک کنند، جایگزینی به غیر از بشار اسد و داعش، به مردم سوریه معرفی کرد.


طرح آمریکا برای عملیات زمینی


آمريکا می خواهد با نيروهای کرد و عرب شهر رقه را که در دست نیروهای داعش قرار دارد، محاصره کند

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع نظامی و دیپلماتیک از طرح آمریکا برای تشدید فشار بر منطقه رقه که دژ و قلعه داعش در سوریه به شمار می رود، خبر داد.

بر اساس این طرح ، جبهه بزرگی از طریق مرز ترکیه گشوده خواهد شد و در کنار افزایش حملات هوایی علیه مواضع داعش ، نیروهایی که از کردها و عرب های سوریه تشکیل شده اند نیز برای محاصره رقه وارد عمل خواهند شد.

به گزارش روزنامه زمان چاپ ترکیه، حضور نیروهای عرب سوریه در عملیات علیه داعش موجب خواهد شد، نگرانی آنکارا از افزایش نفوذ حزب اتحاد دموکراتیک کردها کاهش یابد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: