آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 مهر ماه 1394 = 07-10 2015

رویترز: نقش سلیمانی در عملیات روسیه

خبرگزاری رویترز با اشاره به گزارش‌های منتشرشده مبنی بر سفر سردار قاسم سلیمانی به مسکو، مدعی شد مداخله نظامی روسیه در سوریه، نتیجه آن سفر است.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده است که حملات هوایی روسیه به سوریه که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد، نتیجه سفری است که منابع غربی مدعی‌اند در ماه جولای سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مسکو انجام داده است.

این خبرگزاری به نقل از «منابع منطقه‌ای» ادعا کرده است که سردار سلیمانی که تا پیش از این بر روند عملیات زمینی نظارت داشته، حالا هم محور برنامه‌ریزی برای عملیات هوایی روسیه در سوریه، است.

«سه مقام ارشد منطقه» که خواسته‌اند نامشان فاش نشود هم گفته‌اند که پیش از آن سفر ادعایی هم رایزنی‌هایی میان تهران و مسکو برای تقویت تلاش‌ها جهت مبارزه با تروریسم در سوریه صورت گرفته بود.

رویترز با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات از چند ماه قبل آغاز شده بود، نوشته است: «این یعنی زمانی که مقامات غربی تصور می‌کردند که موضع مسکو در مورد آینده (بشار) اسد (رئیس‌جمهور سوریه) در حال نرم شدن است، تهران و مسکو در حال بحث در مورد راه‌های تقویت وی بوده‌اند.»



Ira October 7, 2015 04:33 PM

سر بر دار است این خون خوار

اگر برای زن روسی سفر کرد
هیچ

ایران در دست آنها است

وای بر ایران

این خبر درست است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: