آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 مهر ماه 1394 = 07-10 2015

سرکوب مخالفان؛ فقط در ۲۴ ساعت

رونمایی از یگان "تخصصی" ضد اغتشاش

روزآنلاین: همزمان با لغو تجمع اعتراض آمیز معلمان در ۱۳ مهر که بنا به گفته برخی از فعالان با تهدید های امنیتی گسترده همراه بوده، نیروی انتظامی جمهوری انتظامی از یگان "تخصصی" سرکوب خود با عنوان یگان ضد اغتشاش رونمایی کرد و در نمایشگاهی که با همکاری شرکت های چینی و روسی برگزار شد، آخرین تجهیزات خود از جمله گلوله های ضد اغتشاش، ماشین های آب پاش، باتوم ، تیرکمان و تفنگ های اسنایپر و....را به نمایش گذاشت.

خبر راه اندازی "یگان ضد اغتشاش" را سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا اعلام کرده و گفته است: "ماموریت اصلی یگان‌های ویژه کنترل اغتشاشات، رهایی گروگان و مقابله با تیم‌های تروریستی است...پشتیبانی از پلیس‌های تخصصی در ارتقای امنیت اجتماعی جزو وظایف یگان‌های ویژه است که اخیرا نیز با توجه به تهدیدات سلفی‌های تکفیری دفاع شهری نیز به آنها اضافه شده است. آمایش سرزمینی یگان‌های ویژه متناسب با سطح تهدیدات هر استان از تیپ تا گردان و در تمام استان‌های کشور سازماندهی و مستقر شده است. یگان‌های ویژه با نیروی انسانی مجرب، جوان و آموزش‌دیده و با استفاده از تجهیزات مدرن، تنها یگان واکنش سریع در کشور هستند که به صورت ۲۴ ساعته آماده اجرای ماموریت هستند".

او افزوده است: "در کنترل اغتشاشات تاکتیک میدانی ما چهار اصل؛ عملیات آمادگی و حرکت، عملیات بازدارنده، عملیات برق‌آسا و عملیات تثبیت و عادی‌سازی است. برای اجرایی کردن راهبردها و تاکتیک‌های میدانی، فعالیت‌هایی اولویت‌بندی شده است. طراحی و اجرای آموزش‌های نوین، آمادگی جسمانی، آمادگی عملیاتی و آمادگی علمی و بصیرتی از جمله این راهبردهاست. علاوه بر آن تجهیزاتی متناسب با راهبردهای داخل کشور نیز ساخته‌ایم که می‌توان از میان آنها به خودروهای سدکننده، خودروهای هجومی و نفوذکننده، انواع آبپاش‌ها، انواع تجهیزات الکترونیکی، انواع گازها و کپسول‌ها، انواع خودروهای پشتیبانی رزم و تجهیزات انفرادی اشاره کرد. ایجاد یگان اسب سواران، یگان اغتشاشات ویژه زنان، یگان حافظ صلح، واحد پشتیبانی هوایی، پلیس افتخاری، یگان انتظامی ورزشگاه و دریا از جمله این یگان‌هاست که طی سه سال اخیر توان رزم یگان‌های ویژه را درحد قابل توجهی ارتقا داده است. تاکنون بیش از ۵۴ نوع از تجهیزات موردنیاز ما طراحی و ساخته شده و ۲۴ طرح دیگر برای تجهیزات نیز در دست مطالعه یا ساخت است".

او اضافه کرده: "اتخاذ رویکردی اجتماعی برای استفاده از سرمایه‌های جامعه و اتصال به قدرت پایان‌ناپذیر مردمی از دیگر راهبردهای یگان‌ویژه برای مقابله با بحران‌هاست".

علاوه بر وی، اسکندرمومنی جانشین احمدرضا رادان در نیروی انتظامی هم درباره این یگان سرکوب گفته است: "این نیرو آماده می‌شود تا «نظم» و «امنیت» لازم برای برگزاری انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در زمستان امسال را فراهم کند. مانورهای نظامی یگان ویژه به قانون‌شکنان نشان می‌دهد که پلیس آماده است بنابراین دشمن جرأت ایجاد ناامنی در کشور را نمی‌کند و اگر هم چنین اتفاقی بیفتد، به بهترین شکل ممکن پاسخ مناسبی به آنان داده خواهد شد".

در همین حال، رسانه های حکومتی در گزارش های تصویری متعدد، آنچه را که به گفته مومنی، مانوری با هدف ایجاد وحشت در بین "قانون شکنان" بوده است در ابعاد وسیع پوشش داده اند.

همزمان با رژه و مانور این سرکوب گران، نمایشگاهی نیزبا همکاری شرکت های چینی و روسی با هدف نمایش دادن تجهیزات بازداشت، سرکوب و قتل "قانون شکنان" برگزار شده رسانه ها هم با انتشار تصاویر کوشیده اند به این نمایشگاه جنبه ای مردمی بدهند.

درحالی که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی سرگرم قدرت نمایی در برابر دشمنان فرضی است، سایت حزب اعتماد ملی، حزب وابسته به مهدی کروبی در مطلبی از استانداراد دوگانه پلیس در برخورد با تجمعات انتقاد کرده است.

این سایت نوشته است: "گویا برخورد نیروی انتظامی با همه یکسان نیست. نزدیک به یک هفته است که عده اندکی با تجمع و تحصن مقابل مجلس، حمله های تند به سیاست های خارجی دولت را در دستور قرار داده اند. چرا که درحالی که تشخیص غیر قانونی بودن تجمع مخالفان هسته ای مقابله مجلس حدود یک هفته به طول انجامید و در نهایت نیز آنها با صدور بیانیه ای به تجمع خود پایان دادند، مدتی پیش برخورد شدید با تجمع صنفی و آرام معلمان مقابل مجلس به یک ساعت هم نکشید.صبح روز چهارشنبه ۳۱ تیر ماه تعدادی از معلمان، برای پیگیری بخشی از مطالبات شان درصدد تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی بودند که با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شدند.این تجمع بلافاصله غیر قانونی اعلام شد و نیروی انتظامی اقدام به بازداشت عده ای از معلمان و انتقال آنها به بازداشتگاه کرد و حالا تعامل پلیس با افرادی که با تجمع مقابل مجلس، نه تنها خواسته‌ای صنفی ندارند، بلکه منافع ملی را هدف حمله قرار داده‌اند، حکایت از رفتار دوگانه پلیس با تجمعات مختلف دارد. رفتاری که اعتبار این نیرو را زیر سئوال می‌برد".



masoud October 7, 2015 09:48 PM

(عرو تیز نره خر را نو بهاری بیش نیست ) وقتی زمانش برسد مانند حباب ترکیده میشوید که آنهم دور نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: