آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 مهر ماه 1394 = 08-10 2015

بازی خطرناک پوتین؛ احتمال واکنش تند آمریکا

واشنگتن پست به نقل از کارشناسان نوشت: اقدامات پوتین در سوریه ممکن است آمریکا را وادار به واکنش کند. بحث هایی در این باره در جریان است که رها کردن روسیه برای تسلط بر اوضاع به نفع آمریکا نیست: اگر روسیه در حفظ اسد بر سر قدرت به موفقیت برسد، مشکلاتی که در غرب از طریق جنگ سوریه و گسترش فعالیت های شبه نظامیان ایجاد می شود، رو به وخامت خواهد گذاشت.

به گفته یک کارشناس مطالعات روسیه در موسسه خدمات سلطنتی لندن، راهبرد پوتین این است که شما شرط های ما درباره اسد را بپذیرید، سپس ما از موضع خود عقب نشینی خواهیم کرد و به شما اجازه می دهیم مشکلات خود را حل کنید. اما اگر شرط های ما را قبول نکنید ما سبب تشدید آشفتگی ها خواهیم شد و بدین ترتیب سیل مهاجران به سوی اروپا افزایش خواهد یافت و زندگی برای شما دشوارتر خواهد شد.

واشنگتن پست نوشت: مقامات دولت آمریکا و بسیاری از کارشناسان خارجی، به صورت فزاینده ای در این باره ابراز نگرانی می کنند که اگر اوباما اقدام قاطعانه ای انجام ندهد -از جمله این که سریعا برای کنترل حریم هوایی شمال غربی سوریه و مرز ترکیه کاری نکند- این واشنگتن است که وجهه و سیاست خارجی و همچنین اهدافش در زمینه مقابله با تروریسم به شدت آسیب خواهد دید.

این منبع نوشت: عملیات روسیه در منطقه ممکن است اجرای چنین طرح هایی را با پیچیدگی مواجه کند و سبب شود دولت آمریکا تصمیم به رویارویی با روسیه بگیرد، تصمیمی که تاکنون اتخاذ نشده است.


شرط آمریکا برای همکاری با روسیه

به گزارش راشاتودی، نمایده آمریکا در "ناتو" گفته: اعضای ناتو و روسیه در شکست داعش منافع مشترکی دارند اما در زمینه حمایت از نظام بشار اسد، اینگونه نیست.

وی افزود: پرواضح است که نیروهای روسیه برای حمایت از اسد تلاش می کنند اما ناتو خواهان کنار رفتن اسد از قدرت است، بنابراین تا زمانی که این اختلاف هدف وجود داشته باشد، افقی برای همکاری اطلاعاتی بین دو طرف وجود نخواهد داشت.

در همین حال وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: بیش از 90 درصد حملات هوایی روسیه در سوریه، داعش یا گروههای مرتبط با سازمان القاعده را هدف قرار نمی دهد بلکه بر ضد گروههای مسلح میانه رو سوری است که با رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه می جنگند.

شبکه خبری یورونیوز نیز درگزارشی درباره بحران سوریه اعلام کرد: پخش تصاویر 20 فروند موشک کروز از دریای خزر به سوی اهدافی در خاک سوریه به خوبی نشان از تشدید بحران در این کشور دارد.



homa October 8, 2015 01:02 PM

مرحوم پدرم همیشه میگفت جنگ سوم با امریکا وروسیه شروع خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: