آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 مهر ماه 1394 = 09-10 2015

افزایش سالانه 100 هزار بیمار سرطانی در ایران

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص با اشاره به جمعیت ۲۵ هزار نفری بیماران دیالیزی گفت: تاکنون ۲ هزار و 10 ماشین دیالیز توسط این بنیاد در سراسر کشور توزیع شده است.

به گزارش فارس، فاطمه هاشمی اظهار داشت: طبق آخرین آمار 25 هزار بیماری دیالیزی و 24 هزار بیمار پیوند کلیه در کشور وجود دارد، همچنین بیش از 19 هزار بیمار تالاسمی و 45 تا 50 هزار بیمار MS با این بیماری‌های خاص زندگی خود را طی می‌کنند.

وی افزود: سالانه براساس گزارش وزارت بهداشت حدود 100 هزار بیمار جدید سرطانی، به جمع این بیماران افزوده می‌شود.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص در رابطه با برنامه‌های اساسی جهت ارائه خدمات به بیماران خاص، گفت: وظیفه حمایت از بیماران خاص وظیفه وزارت بهداشت و بیمه‌ها است و ایجاد مراکز درمانی نیز برعهده آنان بوده،‌ البته ما نیز هماهنگی‌های زیادی با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داشته‌ایم.

هاشمی افزود: بنیاد امور بیماری های خاص علاوه بر دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با استانداری، خیرین و وزارت بهداشت در ارتباط بوده و هر کجا مرکزی را برای ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص راه‌اندازی کنند، ما نیاز تجهیزات آن مرکز را ارسال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 10 ماشین دیالیز در کشور وجود دارد، گفت: این تعداد ماشین دیالیز اهدایی خیرین به بنیاد بیماری‌های خاص بوده که در سراسر کشور توزیع شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: