آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 مهر ماه 1394 = 09-10 2015

پنج فناوری مهم که آینده انسان را متحول می‌کند

انتخاب: دانشمندان همواره در حال ارائه ایده‌های جدید و انجام آزمون های مختلف برای به ثمر نشستن آنها بوده و تلاش دارند که هم با فناوری و ایده خود مشهور شده و هم سرمایه‌دار بزرگی شوند و هم به انسان ها و آیندگان کمک کنند. آنچه مسلم است ؛ سرعت فوق العاده پیشرفت علم و فناوری در تمام علوم مرتبط به آنها است و همین سرعت باعث شده که برخی از داشمندان تبدیل به پیشگویانی شوند که از آینده انسان ها در چند سال بعد و حتی دورتر از یک صد سال بعدخبر می دهند. آنها چیز هایی می گویند که شاید برای هر خواننده و بیننده ای بسیار تخیلی و دور از ذهن به نظر آیند اما حقیقت این است که اکثر این پیش بینی ها یا به حقیقت می پیوندند و یا در مسیر تحقق قرار دارند.

به گزارش چارسو، در این متن پنج پیش بینی مهم دنیای فناوری در رابطه با پیشرفت تکنولوژی در آینده را می خوانید. تکنولوژی هایی که در مسیر تحقق بوده و یا مراحل انتهایی آزمایشات خود را در مراکز سری کمپانی های بزرگ فناوری طی می کنند.

۱-جهان بدون رمز

بنابر پیش بینی ها در آینده دیگر تمام رمز ها از بین خواهد رفت.امروزه ما باید تعداد زیادی رمز عبور را به خاطر بسپاریم و از آن برای ورود به ایمیل ، حساب بانکی ، دسترسی به اینترنت یا پرداخت پول نقد استفاده کنیم.

در آینده بخشی از هویت بیولوژیکی ما جایش را به تمام این رمز ها خواهد داد چیزهایی مثل عنبه چشم، شناسایی صورت یا اثر صدا که کاملا ویژه‌ی‌ هر فرد بوده و غیر قابل تقلید هستند. این ویژگی ها به تدریج جمع آوری شده و اثر بیولوژیک مربوط به هر فرد را تشکیل خواهند داد که کاملا یگانه خواهند بود. این در حالی است که سیستم عامل اندروید ۴ ، اندروید ۵ و اندروید ۶ از شناسایی صورت برای تشخیص هویت فرد استفاده می کنند اما شما میتوانید با یک عکس این سیستم را گول بزنید ، کاری که در آینده غیر ممکن خواهد شد.

۲-ذهن و کامپیوتر

آنطور که پژوهشگران می گویند می توانید در آینده بدون آنکه پایه کامپیوتر بنشینید با آن درباره‌ی مشکل یا مساله تان تبادل ذهنی داشته باشید. این یعنی برآورده شدن یکی از رویاهای قدیمی در این صنعت.در حال حاضر پژوهشگران توانسته اند با متصل کردن چند الکترون به انسان امواج مغزی را به دستور تبدیل کنند.

برای مثال شخص آزمایش شونده به عوض کردن کانال تلویزیون فکر کرده و الکترود ها با گرفتن امواج مغزی و تبدیل آنها به دستور این کار را می کنند.با این حساب تنها با فکر کردن به دوستمان در آینده می توانیم شماره او را بگیریم و با او صحبت کنیم.

۳-انرژی سر خورده

این روزها هر شخصی تعداد زیادی وسایل الکتریکی را با خودش به این طرف و آن طرف می برد.ماننده لپ تابپ ، تلفن همراه ، دوربین و … .این وسایل میزان معینی الکتریسیته نیاز دارند تا بتوان از آنها استفاده کرد. نیرویی که هم اکنون از طریق شارژ این دستگاه ها و اتصال آنها به شبکه برق شهری تامین می شود.اما بنا بر پیش بینی های پژوهشگران در آینده می توانید این مسایل را از طریق فعالیت های روزمره تان شارژ کنید.

مثلاً وقتی می دوید یا راه می روید انرژی زیادی مصرف می کنید که یا به صورت گرما به هدر می رود و یا توسط باتری های کوچکی در آینده جمع آوری شده و به راحتی می توانید برق مورد نیاز برای شارژ کردن تلفن همراه خود یا هر وسیله‌ی دیگری را به دست آورده و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

‫۴-خداحافظی با اسپم ها

در آینده دیگر خبری از پیام های تبلیغاتی بی مورد و آزاردهنده نیست و از شر آنها راحت می‌شود. پژوهشگران پیش بینی می کنند در آینده از هرزنامه ها یا اسپم ها خبری نخواهند بود.در آینده نزدیک شناخت شبکه ی اینترنت یا تلفن همراه از کاربرانش به حدی می رسد که تمام تبلیغات با هدف برای اشخاص ارسال می شود یعنی با توجه به شناخت افراد و نیازهایشان برای آنها پیام های تبلیغاتی ارسال می شود


۵-عدالت اطلاعاتی

پژوهشگران می گویند در آینده ای نزدیک زمینه دسترسی آسان به اطلاعات فراهم خواهد شد. بنابر پیش بینی پژوهشگران ، در آینده بیشتر از ۸۰ درصد مردم جهان به تلفن همراه دسترسی پیدا می کنند و این یعنی همه افراد می توانند به طور مساوی و در یک سطح به اطلاعات مختلف دسترسی داشته باشند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: