آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 مهر ماه 1394 = 10-10 2015

تحریم؛ پیام محرمانه آمریکا به شرکتهای غربی

به گزارش بلومبرگ؛ دبیرکل سازمان ملل، برداشته شدن تحریم های رژیم ایران را منوط به اطمینان از تبعیت این رژیم از مفاد توافق هسته ای دانست.

بان کی مون در حاشیه نشست بانک جهانی در پرو در پاسخ به این سئوال که آیا تحریم های اعمال شده علیه رژیم ایران پس از توافقنامه هسته ای، یکجا برداشته می شود یا مرحله به مرحله این کار انجام خواهد شد، تنها به این جمله بسنده کرد که ما باید مطئمن شویم که رژیم تهران در گامهای پیش رو از مفاد توافق تبعیت خواهد کرد یا خیر.


پیام محرمانه وزارت خارجه آمریکا

به نوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتص، دولت آمریکا به طور محرمانه به دولت های خارجی درباره معامله با رژیم ایران و سرمایه گذاری در این کشور هشدار داده و اعلام کرده است که تحریمها هنوز به قوت خود باقی است.

وزارت نفت رژیم ایران اخیرا گفته است قصد دارد بیش از 50 قرارداد تازه برای توسعه ذخایر انرژی این کشور رونمایی کند.

هاآرتص نوشت: این در حالیست که دولت اوباما درباره هرگونه شتابزدگی در سرمایه گذاری شرکت های غربی در صنعت نفت و دیگر بخش های اقتصادی ایران تا مادامی که تهران به مفاد توافق هسته ای پایبند باشد، هشدار داده است.

به نوشته این منبع، وزارت خارجه آمریکا در پیام محرمانه خود تاکید کرده است که تحریم های رژیم ایران تا مادامی که آژانس بین المللی انرژی اتمی موضوع پایبندی تهران به مفاد توافق هسته ای را راستی آزمایی نکند، رفع نخواهند شد.








Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: