آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 مهر ماه 1394 = 11-10 2015

اوضاع در ترکیه به شدت نگران کننده است

رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در پی حملات تروریستی دیروز در آنکارا هشدار داد آینده ترکیه به صورت بی سابقه‌ای با خطر مواجه است.

باغچه لی با انتقاد از اوضاع امنیتی ترکیه تاکید کرد بی اطلاعی سازمان های امنیتی و اطلاعاتی ترکیه از ورود عاملان انتحاری به پایتخت ترکیه موضوعی است که این سازمان ها باید درباره آن پاسخگو باشند.

انفجارهای روز شنبه ترکیه 97 کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است. یک مسئول امنیتی ترکیه گفته انفجارها به احتمال زیاد انتحاری بوده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته و دولت ترکیه نیز هیچ کسی را در این باره متهم نکرده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند این اقدامات، پیامدهای ناگواری خواهد داشت.

یک کارشناس مسایل ترکیه در فرانسه می گوید: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با سیاست های جاه طلبانه خود، جامعه ترکیه را دچار دو دستگی کرده است.

ندیم گورسل در گفتگو با فرانس 24 به بررسی و واکاوی انفجارهای روز شنبه آنکارا پرداخت و گفت: با توجه به این انفجارها و تظاهرات اعتراض آمیزی که روز شنبه در استانبول و آنکارا علیه سیاست های اردوغان برگزار شد می توان گفت اردوغان جامعه ترکیه را دچار دو دستگی کرده است.

وی افزود: دولت ترکیه با توجه به اینکه مسئولیت این گونه گردهمایی را برعهده دارد اکنون که این حادثه روی داده است مسئولان باید در این باره پاسخ گو باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی ترکیه در ادامه با اشاره به موضوع برگزاری انتخابات پارلمانی ترکیه که قرار است تا سه هفته دیگر برگزار شود و امیدواری اردوغان برای پیروز در آن، گفت: بعد از انتخابات پارلمانی که هفتم ماه ژوئن امسال برگزار شد، احتمال تشکیل دولت ائتلافی با مشارکت حزب جمهوری‌خواه خلق که گرایش‌های ملی‌گرایانه، سوسیال دمکرات و لائیک دارد وجود داشت اما شوربختانه اردوغان با سنگ اندازی در مذاکرات مسئولان دو حزب، مانع از انجام این کار شد.

وی افزود: اردوغان مانع از انجام این کار شد چون امیدوار است که در انتخابات پارلمانی پیش رو، شکست در انتخابات پیشین را جبران کند و این گونه بتواند یک تنه سیاست های مورد نظر خود را در ترکیه اعمال کند. بنابراین او کاری کرد تا زمینه برای برگزاری انتخابات زود هنگام در کشور فراهم شود اما اکنون که این خشونت ها کشور را فرا گرفته است معلوم نیست این انتخابات در اول نوامبر برگزار شود یا خیر.

کارشناس مسائل سیاسی ترکیه با اشاره به این انفجارها، از سرگیری نبرد با کردهای پ ک ک و چالش سوریه برای دولت آنکارا هم گفت: اوضاع در ترکیه اکنون به شدت نگران کننده است.

وی افزود: از همه این عوامل و ناامنی ها چنین بر می آید که ترکیه اکنون در یک وضع سیاسی و امنیتی بسیار خطرناک بسر می برد.





Azad October 11, 2015 07:57 AM

با توجه بکارنامه حاکمیت و دولت اخوانی اسلامی ۱۲ ساله و موضوعیت ۳۰ ساله کردها و مجموعه مسائل داخلی و خارجی در شرایط کنونی ترکیه , این ترورها دقیقا و یقینا و تحقیقا بطور مستقیم و غیر مستقیم از طرف خود رژیم و دولت حاکم بریاست اردوغان در رابطه با شرایط ترکیه در داخل و منطقه و سطح اروپا و جهان انجام گرفته است ! به کارنامه تاریخی و تجربه موجود در این مورد مراجعه کنید !؟ و حاکمت و دولت و جامعه ترکیه هزینه سنگینی برای این حادثه پرداخت خواهد کرد !

گزارش یا اعتراض به این نظر


amir October 11, 2015 03:35 PM

روان شاهان پهلوی رضا شاه کبیر محمد رضا شاه پهلوی رهبران
ملی ایران و آتا تورک رهبر فهیم ترکیه شاد و پیوسته در قلوب
ملت جای دارند ما در انتظار ظهور چنین انسانهایی هستیم نه
فرج الخان امام زمان از فاضلاب جمکران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: