آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 مهر ماه 1394 = 10-10 2015

نيويورک تايمز: حملات روسیه و پیشروی داعش

به نوشته نیویورک تایمز، علیرغم حملات هوایی روسیه در سوریه، نیروهای داعش در این کشور پیشروی کرده اند.

این روزنامه نوشت: داعش روز جمعه در مناطقی در شمال غربی سوریه که هواپیماهای روسیه بمباران کرده بودند، پیشروی قابل ملاحظه ای داشته و شش روستا را در نزدیکی شهر حلب تصرف و تهدید کرد مسیر مهم شمال به مرز ترکیه را مسدود خواهد کرد.

در حالی که روسیه گفته است نظامیانش برای جنگ با داعش وارد سوریه شده اند اما نیروهای روس بخش زیادی از قدرت آتش خود را برضد گروه های شورشی مانند ارتش آزاد سوریه متمرکز کرده است.

به گفته یکی از فرماندهان شورشیان، داعش از حملات هوایی روسیه و مشغولیت ارتش آزاد سوریه در جنگ در حماه بهره برداری کرده و در شهر حلب پیشروی کرده است و پیشروی آنها یک مسیر راهبردی در شمال حلب را به مرز ترکیه تهدید می کند.

نیویورک تایمز نوشت: مقامات رژیم ایران و رسانه های خبری در این کشور روز جمعه گزارش دادند یک فرمانده ارشد پاسداران پنجشنبه شب در سوریه کشته شده است و این نشان دهنده میزان مشارکت مستقیم رژیم ایران در حمایت از رژیم سوریه در جنگ داخلی این کشور است.


ديدار نماینده ویژه اوباما با مسعود بارزاني

نماینده ویژه اوباما در ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش با رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرد.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، جان آلن دیروز در دیدار با مسعود بارزانی درباره تازه ترین تحولات جنگ با داعش به ویژه پس از مداخله روسیه در سوریه با وی گفتگو کرد.

وی در دیدار با بارزانی نسبت به پیچیده شدن اوضاع سوریه پس از مداخله روسیه ابراز نگرانی و بر لزوم هماهنگی بین تمام کسانی که با داعش می جنگند و نیز رسیدن به برنامه مشترک بین همه آنان تاکید کرد.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: