آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 مهر ماه 1394 = 11-10 2015

تفکیک جنسیتی در دانشگاه امکان پذیر است

خبرگزاری هرانا ـ نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان اصفهان و امام جمعه اصفهان گفت که تفکیک جنسیتی با توجه به تعدد دانشگاه ها امکان پذیر است و نیاز به همکاری مسوولان دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، سید یوسف طباطبایی نژاد در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان افزود: “تفکیک جنسیتی یکی از مسائل مورد نیاز جامعه اسلامی است که باید مسوولان دانشگاه های سراسر کشور نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند”.

وی بیان کرد: “همان گونه که در مدارس تفکیک جنسیت وجود دارد این موضوع در دانشگاه ها نیز باید انجام شود که در افزایش یادگیری و آسیبهای اجتماعی ناشی از این موضوع موثر است”.

امام جمعه اصفهان با اشاره به وضعیت نامطلوب ازدواج و طلاق، تغییر سبک زندگی، تجمل گرایی و عدم توجه به اشتغال پسرها که از موانع بر سر راه ازدواج است گفت: “باید این موانع برداشته شود”.

وی با اشاره به اینکه اولویت اشتغال باید به پسرها داده شود تصریح کرد: “اگر زمینه اشتغال پسرها فراهم شود بستر برای ازدواج و تشکیل خانواده نیز فراهم می شود و شاهد افزایش ازدواج در جامعه خواهیم بود”.

وی یادآوری کرد: “در بعضی از زمینه های شغلی مانند تدریس در مدارس، دانشگاهها و پزشکی نیاز به استفاده از زنان وجود دارد اما در بعضی از شغل ها ضرورتی برای فعالیت خانم ها نیست”.

وی بر همکاری روحانیون در بیان مشکلات ناشی از طلاق و تاکید بر تسهیل ازدواج اشاره کرد و گفت: “تبعات ناشی از طلاق و سخت گیری در ازدواج باید برای مردم تبیین و تشریح شود”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: