آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 مهر ماه 1394 = 11-10 2015

ایران: کاهش سن زنان سرپرست خانوار

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سن زنان سرپرست خانوار کاهش یافته است و
شمار زنان فقیری که برای دریافت خدمات حمایتی به این نهاد مراجعه می کنند، هرسال در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یک شنبه کمیته امداد امام خمینی (ره) علی محمد ذوالفقاری ، افزود:81درصد زنان سرپرست خانوار به علت فوت همسر، 14 درصد به علت طلاق و پنج درصد به علل دیگر به این نهاد مراجعه می کنند.
وی ادامه داد:10درصد مددجویان کمیته امداد را خانواده های طلاق تشکیل می دهند که اعتیاد، بیکاری، مشکلات اقتصادی، نداشتن الگوی مناسب در زندگی، نداشتن مهارت های زندگی، فساد، ازدواج مجدد، ناباروری، وابستگی زوجین به اطرافیان از دلایل طلاق آنان به شمار می آید.
ذوالفقاری در ادامه اظهار داشت: اکنون یک میلیون و 900خانوار در کشور از کمیته امداد خدمت می گیرند که در این تعداد خانوار، یک میلیون و170هزار سالمند، یک میلیون و 49 هزار زن سرپرست، 204 هزار یتیم، 30 هزار خانواده زندانی و 20 هزار بیمار صعب العلاج به سر می برند.
این مقام مسوول در کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در زمان حاضر 55 درصد مددجویان، روستایی و 45 درصد در شهر سکونت دارند ؛ ضمن اینکه 57 درصد مددجویان زن و 43 درصد مرد هستند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد، تحت پوشش بودن مدجویان را به علت فوت سرپرست، از کارافتادگی، طلاق، بیماری و معلولیت سرپرست عنوان کرد و گفت: 73 درصد مددجویان، مسکن ملکی غیر مناسب و 9 درصد، مسکن ملکی با رهن و اجاره دارند ؛ همچنین 18 درصد شامل سایر موارد هستند.
وی در ارتباط با هرم سنی مددجویان هم گفت: 18 درصد مددجویان، زیر 18 سال، 52 درصد 18 تا 64 سال و 30 درصد بالای 64 سال سن دارند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد، توسعه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به جای کمک های بلاعوض و ارایه خدمت به مددجویان موردی را از اولویت های کاری این نهاد برشمرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: