آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 مهر ماه 1394 = 12-10 2015

محرومیت از ملاقات با فرزند به دلیل شرکت در تجمع

خبرگزاری هرانا- مادر امین انواری، فعال مدنی در بند و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر به دلیل شرکت در تجمعات مدنی تهران از ملاقات با فرزندش منع شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مادر امین انواری رستمی، فعال مدنی در بند و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد که دادسرا به دلیل شرکت در تجمعات مدنی اجازه دیدار فرزندش را به او نمی دهد و او را از دیدار فرزندش منع کرده است.

مادر امین انواری ضمن اعلام این خبر به خبرنگار هرانا گفت که در آخرین تماس فرزندش با او، امین انواری تنها از خوب بودن حال خود خبر داده و گفته است که به او گفته اند چیزی در ارتباط با محل بازداشتش به خانواده نگوید.

گفتنی است که حدس و گمان هایی در ارتباط با بازداشت این فعال مدنی در بند دو الف سپاه مستقر در زندان اوین وجود دارد.

مادر امین انواری همچنین ضمن ذکر این نکته که “آزادی بی قید و شرط فرزندم را میخواهم” اعلام کرد که “تا آخرین لحظه برای آزادی فرزندم تلاش میکنم و از هیچ امری فروگذار نمی کنم.”

امین انواری رستمی، فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر صبح روز دوازدهم مهرماه و به حکم شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین پس از تفتیش منزل و ضبط اموال بازداشت شد.

امین انواری یک روز پیش از بازداشت خود از سوی دادسرای اوین احضار شده بود.

همچنین این فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در مرداد ماه سال جاری و پس از صدور حکم توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب نیز به این دادگاه احضار شده بود.

دادگاه این فعال مدنی به تازگی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد و وی به اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به مقامات کشوری (مصباح یزدی) در فیسبوک، مجموعا به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمد.

امین انواری رستمی، بیست و یک ساله و دانشجوی ترم ۵ مهندسی نرم افزار دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک)، در نهم دی ماه ۱۳۹۳ از سوی پلیس امنیت و به دستور دادسرای ۱۳ اوین بازداشت شد و پس از بازجویی با قرار کفالت ۳۰ میلیونی آزاد شد، این در حالی بود که وی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی به صورت تلفنی و “جهت یک کار دفتری” احضار شده بود.

به گفته یکی از نزدیکان وی “تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و مقامات کشوری در فیسبوک، حمایت رسمی از همجنس بازان و مرتدینی چون شاهین نجفی و حمایت از بهاییت” بخشی از اتهاماتی بود که به صورت رسمی به این دانشجوی جوان وارد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: