آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 مهر ماه 1394 = 12-10 2015

گزارشی از وضعیت یک خانواده بهائی در زندان

خبرگزاری هرانا- گزارشها از وضعیت اعضای یک خانواده از شهروندان بهائی به نامهای عادل نعیمی، شمیم نعیمی و الهام فراهانی، از محرومیت از مرخصی عادل نعیمی و الهام فراهانی و بیماری هر دو در زندان حکایت دارد. عادل نعیمی و الهام فراهانی پدر و مادر شمیم نعیمی هستند و هر سه نفر اعضای این خانواده در زندان به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پدر و مادر یک خانواده بهائی به نامهای عادل نعیمی و الهام فراهانی و همچنین پسر این خانواده به نام شمیم نعیمی در زندان به سر می برند. پدر و مادر این خانواده از زمان بازداشت و محکومیت از مرخصی محروم بوده و از بیماری در زندان رنج می برند.

بنا به همین گزارش به نقل از منابع مطلع هرانا، عادل نعیمی، ۶۳ ساله و پدر این خانواده از زمان بازداشت تا کنون از مرخصی محروم بوده است. همچنین این شهروند بهائی اخیرا برای درمان بیماریهایی از قبیل فشار خون و قند خون به بیمارستان مراجعه کرده و باید برای درمان بیماریهای خود تحت نظر پزشکان باشد.

این گزارش همچنین از عدم مرخصی مادر این خانواده بهائی، الهام فراهانی حکایت دارد. الهام فراهانی نیز پیش از بازداشت از درد گردن رنج می برده که در زندان و پس از انجام فیزیوتراپی های نامنظم درمان نشده و این درد همچنان با این زندان بهائی همراه است.

لازم به ذکر است که دادستانی تهران و آقای خدابخشی با مرخصی پدر و مادر این خانواده و بالاخص با مرخصی مادر این خانواده مخالفت می کند و تلاشها برای اخذ مرخصی از این نهاد قضایی تا کنون بی نتیجه بوده است.

شمیم نعیمی از ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ جهت اجرای حکم سه ساله زندان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان رجائی شهر منتقل شده است.

لازم به ذکر است که پدر و مادر شمیم نعیمی به نامهای عادل نعیمی و الهام فراهانی (نعیمی) نیز در زندان به سر می برند. عادل نعیمی پدر شمیم نعیمی از تابستان ۹۱ در زندان و در حال تحمل حکم ده سال حبس تعزیری خود است. همچنین الهام فراهانی (نعیمی) همسر عادل نعیمی و مادر شمیم نعیمی نیز که همزمان با شمیم نعیمی بازداشت شد در حال گذراندن حکم ۴ سال حبس تعزیری خود است.

عادل نعیمی در تیر ۹۱ به همراه اعضای خانواده و چند تن دیگر از شهروندان بهائی در تهران بازداشت شده بود و مدت زیادی را در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: