آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 مهر ماه 1394 = 12-10 2015

استفاده از "کشته شدن" بجای "شهادت" و دادگاه

هیات نظارت بر مطبوعات در جمهوری اسلامی بکار بردن لفظ "کشته شد" را بجای "شهادت" از جمله مصادیق "نقض کننده حدود آزادی مطبوعات" تلقی کرد و روزنامۀ "رویش ملت" را به همین دلیل مستحق مجازات دانست.

به گزارش رادیو فرانسه، این روزنامه در شمارۀ روز ١٨ مهر از "کشته شدن" سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه خبر داده بود، در حالیکه از نظر هیئت نظارت بر مطبوعات باید از لفظ "شهادت" استفاده می شد.

هیات نظارت بر مطبوعات، در جلسۀ روز دوشنبه ٢٠ مهرماه خود، تیتر و محتوای صفحۀ اول این روزنامه را مصداق بند ٨ مادۀ ٦ قانون مطبوعات دانست و تصمیم گرفت در این زمینه پرونده ای تشکیل داده و روزنامۀ "رویش ملت" را به دادگاه بفرستد.



sina October 13, 2015 04:32 PM

شهادت یک رتبه سازمانی یا نشان حکومتی نیست که رهبران سیاسی و حاکمان بتوانند آن را به کسی اهدا کنند یا از فردی سلب کنند جایگاه و مقام شهید فی سبیل الله را فقط خدا می داند گاهی کسی که در راه امرار معاش اهل بیتش جانش را از دست می دهد شهید است ولی گاهی به فرموده پیامبر(ص) ممکن است کسی در میدان کارزار و جنگ هم جانش را از دست دهد شهید نباشد مفهوم شهید انحصاری نیست که اینگونه بر اطلاق و یا عدم اطلاق آن مناقشه می کنید انشاء الله خدا هدایتتان کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: