آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 مهر ماه 1394 = 13-10 2015

پیکره کشور از کلنگ‌های بی‌حساب مجروح است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تحریم‌ها بزرگترین مانع توسعه کشور هستند، گفت: پیکر کشور از کلنگ‌های بی‌حساب مجروح است بنابراین نباید به دنبال پروژه جدیدی بود.

حجت‌الاسلام انصاری در جلسه شورای اداری فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: مدیران برجسته و شایسته کسانی هستند که علاوه بر ظرفیت‌های موجود در حوزه مسئولیتی خود به خوبی خلق مزیت می‌کنند و در بسترهای ناهموار با استفاده از توکل بر خدا و خردجمعی مسائل مثبتی را به وجود می‌آورند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: امروز در دنیا خلق مزیت یک هنر است، در اطراف ما کشورهایی هستند که با تکیه بر این اصول امروز مزایای بزرگی برای خود کسب کرده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: در طول دو سال گذشته دولت تدبیر و امید با پیکره وسیع و یاران خود در سطح کشور علیرغم وجود مشکلات فراوان اقتصادی، کاهش شدید منابع درآمدی، افزایش روزافزون هزینه‌ها، بدهی‌های سنگین که بخش‌های مختلف دولت مانند وزارتخانه‌ها داشتند و هزاران طرح نیمه‌تمامی که به ارث رسیده بود توانست با تدبیر و اولویت‌گذاری در اداره کشور مسائل بزرگ را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به مشکلات آغاز راه دولت، خاطرنشان کرد: رشد نرخ تورم از 40 به 15 درصد کاهش پیدا کرد و این اقدام در حالی بود که درآمد دولت کمتر از نصف کاهش پیدا کرده بود.

انصاری با بیان اینکه صادرات و قیمت نفت به شدت کاهش پیدا کرده بود و تحریم‌های پی‌در پی هزینه‌های مبادله پول و کالا را با مشکل مواجه می‌کرد، گفت: تحریم‌ها 25 درصد هزینه اضافی بر مبادلات اقتصادی کشور تحمیل می‌کرد.

وی افزود: مفاسد سنگین و پرونده‌های قضائی میراث شومی بود که دولت را مجبور به ورود کرد تا با آنها برخورد کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، اظهار کرد: امروز بستر کشور آزاد و به دنبال سرعت بخشیدن قطار توسعه کشور است که تحریم‌ها بزرگترین مانع آن بود و خوشبختانه در این عرصه حرکت جهادگونه سرداران دیپلماسی کشور به بار نشست.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل عدم اعلام منطقه‌ای به عنوان منطقه آزاد تجاری، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل این امر این بود که باید موضوعات مربوط به این امر دقیق و کارشناسی و پس از مطالعات نتیجه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیکر کشور ما از کلنگ‌های بی‌حساب مجروح است و اجازه دهید این دولت با تدبیر خود بر این جراحت‌ها مرحم بگذارد، گفت: اولویت دولت در سفرهای استانی تکمیل طرح‌های نیمه تمام با درصد زیاد بوده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: در منطقه آزاد نیز تجربه موفقی در برخی از مناطق نداشتیم، بعد از چند سال منطقه آزاد بلای جان بومی‌ها شده است و آن منطقه به دروازه واردات کشورهای دیگر تبدیل شد.

انصاری افزود: منطقه آزاد برای تولید برندهای خوب و ایجاد اشتغال پایدار کشور مفید و حائز اهمیت است و مازندران ظرفیت داشتن منطقه آزاد واقعی را دارد اما باید تمامی زوایا مطالعه شود و در این خصوص پیگیری می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه امیدواریم منطقه آزاد در مازندران به لحاظ سرعت شکل‌گیری و کیفیت الگوی منطقه ثروت‌زا و مولد باشد، اظهار کرد: منطقه آزاد برای دولت مهم است و امیدوارم به این جمع بندی برسند تا این منطقه را اعلام کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موضوع‌های زیست‌محیطی و پسماند از اولویت‌های جدی دولت است، افزود: حفظ منابع طبیعی و گردشگری برای دولت مهم است.

وی خاطرنشان کرد: باید از مردم مازندران تشکر کرد که بار 70 میلیون ایرانی را به دوش می‌کشند و دولت باید با نگاه ملی به پروژه‌های این استان نگاه کند.

انصاری همچنین با اشاره به اینکه ایران باید مرکز بانوان جهان اسلام در ورزش‌های آبی باشد، خاطرنشان کرد: دختران ایرانی تبلیغی که در عرصه قهرمانی از حجاب می‌کنند از ما روحانیونی که با زبان انجام دادیم بیشتر است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه حجم گردشگران خارجی به ایران افزایش پیدا کرده است و هتل‌های خالی، ظرفیت‌شان تکمیل شده است، گفت: مازندران در مسیر مواصلاتی گردشگری و سیاحتی است و مدیران این شهرستان باید تدبیر کنند.

وی با اشاره به اینکه منابع دولتی محدود است و دولت هزینه‌های عادی کشور را تامین می‌کند که این خود کار بزرگی است، افزود: بودجه عمومی کشور170 هزار میلیارد تومان است که با کاهش هزینه‌های جاری حدود 30 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی صرف کشور می‌شود.

انصاری افزود: هیچ راهی برای رونق کشور جز ورود تعاونی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی وجود ندارد و دولت نیز در این زمینه حمایت می‌کند و بسته‌های مختلف حمایتی را برای بهبود فضای کسب و کار، امنیت و مساعدت از طریق صندوق توسعه ملی و افزایش توان وام دهی با استفاده از فضای تعاملی ایجاد شده با دنیا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

وی همچنین گفت: کار سرمایه‌گذاری از ساختن مسجد هم بهتر است، اگر جامعه مایوس و بیکار باشد مساجد خاک خواهند خورد و امیدواریم در آینده نزدیک چهره دیگری از این شهرستان ببینیم و با وجود این مزایای الهی خوب نیست که بیکاری در فریدونکنار داشته باشیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: