آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 مهر ماه 1394 = 13-10 2015

راهکار قرآن برای جلوگیری از نفوذ دشمن

مفسر قرآن کریم با اشاره به توصیه قرآن به مسلمانان برای جلوگیری از نفوذ دشمن، گفت: خداوند در قرآن کریم کافران را به 2 گروه تقسیم و شیوه ارتباط و برخورد با آن‌ها را بیان کرده است.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه 15 مهرماه در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خانواده‌های آنان و همچنین خانواده‌های شهدای این نیرو، با اشاره به نقش جوانان انقلابی نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب در تأمین امنیت دریا و ایجاد رعب در دشمن، تاکید کردند: «آمادگی‌ها باید همواره بگونه‌ای باشد که براساس دستور قرآنی، در دشمن ایجاد رعب کند و جرأت تجاوز را از او بگیرد زیرا اگر خاکریزها قابل نفوذ باشند، دشمن نفوذ خواهد کرد».

ایشان خاطر نشان کردند: «اکنون به برکت تشکیل جبهه انقلابی در جنوب کشور که متشکل از نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب است، دستور قرآنی ایجاد رعب در دشمن، محقق شده است».

توصیه قرآن به مسلمانان برای جلوگیری از نفوذ دشمن

بر همین اساس «ابوالفضل بهرام‌پور» مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن برای تمامی لحظات برنامه‌ای مدون دارد، اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مسلمانان دشمنان داخلی و خارجی داشتند به همین دلیل خداوند متعال در قرآن شیوه برخورد با آن‌ها را متذکر شده است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن یکی از شیوه‌های جلوگیری از نفوذ دشمن را تقویت نیروهای نظامی عنوان کرده است، افزود: در آیه 60 سوره مبارکه «انفال» می‌خوانیم: «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ؛ و هر چه در توان دارید از نیرو و اسب‌هاى آماده بسیج کنید تا با این [تدارکات] دشمن خدا و دشمن خودتان و [دشمنان] دیگرى را جز ایشان که شما نمی‌‏شناسیدشان و خدا آنان را مى‏‌شناسد بترسانید و هر چیزى در راه خدا خرج کنید پاداشش به خود شما بازگردانیده مى‌‏شود و بر شما ستم نخواهد رفت»؛ بر همین اساس ما برای مقابله با دشمن باید خود را تجهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این آیه ما باید قدرت نظامی خود را بالا ببریم تا دشمن جرأت نفوذ را نداشته باشد، گفت: وقتی قدرت نظامی یک کشور بالا برود دشمنان ظاهری و باطنی به خود اجازه نمی‌دهند که به آن کشور چپ نگاه کنند.

قرآن کفار را به چند گروه تقسیم کرده است؟

بهرام‌پور به اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید قدرت خود را به رخ جهانیان بکشند، خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن کفار به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول افرادی هستند که در ظاهر با مسلمانان در صلح هستند، جنگ ندارند و نسبت به اسلام بی‌تفاوت هستند اما و گروه دوم افرادی هستند که دشمنی خود را ابراز و همواره برای نابودی اسلام تلاش می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه ما ممکن است با بسیاری از کشورهایی که در گروه اول قرار دارند ارتباط داشته باشیم، گفت: ما در حال حاضر با بسیاری از کشورهایی که با اسلام سر سازگاری ندارند معامله می‌کنیم و با آن‌ها مشکلی نداریم؛ قرآن هم می‌گوید تا زمانی که مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کنند با آن‌ها ارتباط داشته باشید اما خداوند درباره کافرانی که قصد نابودی اسلام و مسلمانان را دارند، تکالیفی قرار داده است.

نحوه ارتباط با کافران و تضمین ایجاد امنیت ملی

وی با اشاره به اینکه ما بر اساس آیات قرآن نباید با کفار به یک شیوه عمل کنیم، خاطر نشان کرد: مسلمانان باید در مقابل گروه دوم کفار که درصدد تخریب اسلام هستند و می‌خواهند به اسلام ضربه بزنند، قدرت‌نمایی کنند و آنقدر قدرت نظامی و نیروی انسانی خود را قوی کنند که دشمنان به خود اجازه اندک تجاوزی به میهن اسلامی ندهند.

بهرام‌پور با بیان اینکه امت اسلامی باید با قدرت علمی و نظامی بر دشمن غلبه کند، گفت: اگر کشورهای اسلامی خود را تجهیز کنند دولت‌های دیگر که قصد نفوذ دارند هم به حاشیه کشیده می‌شوند و دیگر جرأت ابراز وجود نخواهند کرد و به این ترتیب امنیت نظام تأمین می‌شود.



سام October 13, 2015 08:00 AM

با درود:اظهارات عوامفریبانه ابوالفضل بهرام پور ویا کیهان شریعتمداری هم در چهار چوب برجام بصورت کاملا هارمونیک با عوامل رفسنجانی برای فرارسیدن اجرای توافق توسط دولت روحانی صورت گرفته است درست در برابر آن در آمریکا هم به همین گونه ابتدا توسط دمکراتها توافق با ظریف انجام میگیرد و سپس توسط جمهوری خواهان بصورت سوری مورد انتقاد قرار گرفته تا جایی که بسیاری از آنها در برابر این توافق غیر قانونی عقب نشینی کرده اند بنابر این از نظر ما تمامی این انتقادات وحملات از سوی طرفین یک سناریوی از پیش طراحی بوده که ما باید به آن توجه داشته باشیم سپاس از شما پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: