آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 مهر ماه 1394 = 13-10 2015

هزینه 250 میلیون تومانی یک شغل در کشور

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به هزینه بالای ایجاد شغل در کشور گفت: حفظ اشتغال موجود مهمتر از اشتغال جدید است.

رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون برای ایجاد یک شغل در مملکت، دولت باید 200 تا 250 میلیون تومان هزینه کند در حالی که از دست دادن بنگاههای قدیمی مانند شرکتهای خودروساز که نیروهای آن در حال تعدیل است هزینه بسیاری به کشور تحمیل خواهد کرد.

وی به صحبتهای اخیر وزیر کار مبنی بر ایجاد سالانه 800 هزار شغل در کشور اشاره کرد و گفت: با آمار بالای بیکاران کشور و افزوده شده فارغ التحصیلان جویای کار به آن هر قدر شغل ایجاد کنیم باز هم کم است.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور متذکر شد: علاوه بر آن موج بیکارانی که از بنگاههای اقتصادی بیکار می‌شوند مزید بر علت خواهد شد بنابر این چاره‌ای نداریم جز اینکه فرصتهای شغلی موجود را حفظ کنیم.

وی بر لزوم توجه به اقتصاد بیمار کشور تاکید و خاطر نشان کرد: راه رشد اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در رونق مجموعه‌های تولیدی است و دولت باید به سمت حمایت از بنگاههای خرد و کوچک برود که اشتغالزایی بالایی دارد.

پورموسی از شرکتهای دانش بنیان به عنوان بنگاههای کوچک و متوسط موفق یاد کرد و گفت: این بنگاهها می‌توانند در کنار نوآوری، کارآفرینی کنند از این رو حمایت و تقویت آنها از طریق دولت و وزارتخانه‌های ذیربط باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته وی راه‌اندازی شرکتهای دانش‌بنیان به شرط در اختیار گذاشتن امکانات، اشتغالزایی بالایی دارد.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور درعین حال با بیان اینکه بسیاری از بنگاههای اقتصادی با 30 درصد ظرفیت خود تولید می‌کنند، برای خروج اقتصاد از حالت رکود پیشنهاد کرد: بهره‌وری در بنگاهها افزایش یابد.

وی گفت: بهره‌وری بالا با تولید زیاد ایجاد می‌شود لذا باید از امکانات واحدهای تولیدی به نحو شایسته استفاده و نیروی کار بیشتری جذب کرد.

این مقام مسوول کارگری با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اشتغالزایی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن هزینه ایجاد شغل باید به سمت کارهای زودبازده با هزینه کمتر برویم و تعاونی‌های یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال مولد و پایدار به شمار می‌روند اما ساختار تعاونی‌ها در این زمینه باید به دقت بررسی شود تا به مشکلات ناشی از ضعف نظارت دچار نشوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: