آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 مهر ماه 1394 = 13-10 2015

طرح رتبه بندی فرهنگیان از ریشه مشکل دارد

خبرگزاری شبستان:عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مقوله ی رتبه بندی فرهنگیان از ریشه مشکل دارد گفت: اکنون رتبه بندی آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبه فرهنگیان درباره ی بهبود وضعیت معیشتی است و نباید نام آن را رتبه بندی گذاشت.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: با اجرای طرح رتبه بندی به شیوه کنونی که آموزش وپرورش اجرا می کند از ریشه مشکل داریم.

وی افزود:باید آموزش و پرورش ضریب حقوقی فرهنگیان را افزایش دهد و با اجرای طرح رتبه بندی درصدد افزایش حقوق معلمان باشد این اقدام درست و مناسب نیست. جدا از افزایش ضریب حقوق فرهنگیان باید بر اساس رتبه بندی نیز امتیازاتی دریافت کنند تا انگیزه و خلاقیت افزایش یابد.

جعفری با بیان اینکه مقوله ی رتبه بندی فرهنگیان جدا است ادامه داد:هدف از اجرای طرح رتبه بندی معلمان طبق سند تحول بنیادین ارتقای کیفیت و افزایش انگیزه و توجه به خلاقیت های معلمان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:احکام رتبه بندی باید بر اساس امتیاز ها صادر شود و فرهنگی که دارای شاخص ها و سابقه زیاد یا کم است رتبه بندی شود اما نباید این طرح با بحث افزایش حقوق درگیر شود.

وی ادامه داد: اکنون رتبه بندی آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبه فرهنگیان درباره ی بهبود وضعیت معیشتی است و نباید نام آن را رتبه بندی گذاشت.

جعفری تصریح کرد:اجرای این طرح از هدف اصلی رتبه بندی یعنی ارتقای کیفیت و انگیزه و خلاقیت دور است و رتبه بندی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است را نابود کرده است.

احکام رتبه بندی فرهنگیان از مهر ماه سال تحصیلی جدید در حال صدور است و در فیش حقوقی مهر ماه براساس رتبه‌ای که کسب شده است، افزایش حقوق برای فرهنگیان اعمال می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: