آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 مهر ماه 1394 = 22-10 2015

مادرت سکوت نکند، بلا سرتان می آوریم

روزآنلاین: خانواده امین انواری، دانشجوی ۲۰ ساله ای که از ۱۲ مهر در بند ۲ الف سپاه زندانی است از تهدید برادر ۱۷ ساله این زندانی سیاسی از سوی نیروهای سپاه خبر دادند. به گفته مادر امین انواری، ماموران سپاه سراغ برادر ۱۷ ساله امین انواری در بازگشت از مدرسه رفته، او را به زود سوار ماشین و تهدید کرده اند که مادرش "اگر سکوت نکند بلا سرتان می آوریم". (فیلم زیر)

خانم فرح بخشی، مادر امین انواری به روز می گوید: "قبلا گفتند سکوت کن اجازه بدهیم پسرت را ببینی، من ده روز سکوت کردم، مصاحبه نکردم، تحصن نرفتم ولی وقتی رفتم و درخواست ملاقات دادم گفتند اجازه نمی دهیم. همان اوایل امین دو بار تلفن کرده بود؛ خیلی کوتاه، حتی همان هم قطع شد. برای همین من دیگر سکوت نکردم. دفعه بعد که رفتم سرپرست دادسرا گفت چون جلوی دنا در تجمع شرکت کردی اجازه ملاقات نمی دهم. این هفته رفتم تجمع و خیلی اعتراض و سر و صدا کردم، داد می زدم و به مردم می گفتم ۱۰ نفر بچه مرا ۱۷ روز است برده اند و دارند در سیاه چال های سپاه شکنجه او راروحی می دهند و اقرار دروغین می گیرند. عکس امین دستم بود و داد می زدم و اینها را به مردم می گفتم. همان موقع همسرم زنگ زد و خبر داد که امین زنگ زده و گفته حالم خوب است و به مادرم بگو از من خواسته اند مادرم در تجمع شرکت نکند وگرنه برای من بد تمام می شود."

خانم فرح بخشی که روز گذشته هم برای پی گیری وضعیت فرزندش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، می افزاید: "امروز که رفتم بازپرس گفت اجازه ملاقات می دهم ولی باید تعهد بدهی که نه مصاحبه کنی و نه در تجمع شرکت کنی. گفتم آیا قول می دهید تا یک هفته ده روز بچه مرا آزاد کنید؟ گفت نه خیر. گفتم من هم تعهد نمی دهم. داد زد که این را بیرون کنید و اجازه ورود به دادسرا هم دیگر برای پی گیری بچه اش به این ندهید. آمدم خانه و متوجه شدم که برای پسر ۱۷ ساله ام مزاحمت ایجاد کرده اند".

مادر امین انواری از مزاحمت نیروهای سپاه برای فرزند ۱۷ ساله اش خبر می دهد: "این دومین بار است. بار اول روز دستگیری امین بود. ۳ نفر از سپاه که کارت شناسایی هم نشان داده بودند و گفته بودند ما از سپاه هستیم هنگامی که پسرم از مدرسه می آمد سراغ او رفته بودند. امروز دوباره تکرار شده، این بار دو نفر بوده و پسرم را تهدید کرده اند. اولین بار پژوی ۴۰۵ نقره ای بوده و اسم دو نفرشان که پسرم کارت شان را دیده بود مقیمی و طاها رمضانی بوده و امروز سمند مشکی بوده، اسم یک نفرشان محمد علی مفتح."

سوال می کنم چه تهدیدی کرده اند؟ می گوید: "وقتی پسرم از مدرسه بیرون آمده به زور او راسوار ماشین می کنند. می گویند جای تو و محل کار پدرت و خانه ات را بلدیم، باید مادرت را ساکت کنی و در اعتراضات شرکت نکند و مصاحبه نکند والا بلا سرتان می آوردیم".

خانم فرح بخشی می گوید که فرزندش شماره ماشین سمند را یادداشت کرده؛ ماشین با شماره ۲۷ الف ۷۲۸ ایران ۲۲ بوده و دولتی پلاک قرمز.

او می گوید: "تهدید می کنند و می گویند باید مادرت را ساکت کنی. می خواهند مرا بترسانند. دارند ما را تهدید می کنند اما من نمی ترسم من حرف میزنم. خواهش میکنم از شما که اطلاع رسانی کنید. دارند تهدید خانوادگی می کنند. من فقط حق بچه ام را می خواهم، آزادی بچه ام را می خواهم که بی گناه در زندان است، در انفرادی است. می خواهند به زور مرا ساکت کنند. تا بچه ام آزاد شود ساکت نخواهم شد. صدای مرا به گوش مجامع بین المللی حقوق بشر برسانید. بچه من هیچ کاری نکرده در زندان است و ما را خانوادگی تهدید کرده اند. در جریان باشید هر اتفاقی برای خانواده من، همسرم، پسرم، خودم و امین بیفتد مسئولیت با سپاه است."

امین انواری، فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر است.




www.youtube.com/watch?v=7yj_WJ2S21s

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Ira October 22, 2015 03:17 PM

علی گدا مگر کری یا کوری مردم ایران این اسلام منحرف را نمی خواهند
دین مردم ایران آزادی اندیشه و آزادی ایران است کارتان تمام است فرار کن روسیه بدون پول با گذرنامه آذری


گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر October 22, 2015 03:50 PM

رنده باد این شیرزن این مادر دلیر تف به غیرت ما که ساکت نشسته ایم مرگ بر جمهوری اسلامی باید دوباره شعار نویسی روی پولها آغاز شود روی دیوارها و سر چهار راهها هر گوشه ای باید فریاد نفرت از دیکتاتوری فاشیستی جمهوری اسلامی سر داده شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


epsilon October 22, 2015 09:33 PM

اوباما, خائن به مردم ايران ببيند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: