آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 آبان ماه 1394 = 24-10 2015

آمریکا: عملیات زمینی در عراق منتفی نیست

نیروهای آمریکایی برای اولین بار در عملیاتی علیه داعش در عراق وارد نبرد زمینی شدند. وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که در صورت لزوم چنین عملیاتی تکرار خواهد شد.

به گزارش رادیو آلمان، یک روز پس از آزادسازی ۷۰ کرد زندانی از اسارت داعش توسط نیروهای ویژه آمریکا، اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور از تکرار احتمالی چنین عملیاتی زمینی توسط نیروهای آمریکایی خبر داد.

در حال حاضر ۳۵۰۰ نیروی آمریکایی در چارچوب مقابله با داعش در عراق حضور دارند که بیشتر به کارهای آموزشی و مستشاری در ارتباط با ارتش عراق و پیشمرگه‌های کرد مشغول‌اند. دولت اوباما تا کنون از مشارکت‌دادن این نیروها در عملیات زمینی امتناع کرده است.

از یک سال پیش آمریکا و متحدان آن در ائتلاف ضدداعش مشغول بمباران‌های هوایی مواضع داعش هستند. به ویژه در سوریه تاثیر این بمباران‌ها قابل اعتنا نبوده و اتکا به نیروهای کرد سوریه یا تلاش ‌برای آموزش نیروهای دیگر برای مقابله زمینی با داعش نیز نتیجه ملموسی به بار نیاورده است.




نظامی October 23, 2015 11:13 AM

این تاکتیک یک ترفند هوشمندانه برای جلوگیری از ورود ارتش روسیه به عراق است و صد در صد کارساز و موثر است ایکاش قبل از دخالت نظامی روسیه در سوریه این تاکتیک را در سوریه هم بکار می بستند تا روسها جرات نکنند پاشون را بزارند تو سوریه ولی اوبامای بزدل از بس دست رو دست گذاشت تا رژیم ایران با پرداخت میلیاردها دلار رشوه به روسیه آنها را روانه روسیه کرد و متاسفانه دیگر کار از کار گذشته است برنده میدان فعلا آخوندهای مکار و حیله گر رژیم داغلکار ایران می باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: