آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 آبان ماه 1394 = 10-11 2015

سوریه؛ واکنش انگلیس و آمریکا به سخنان ظریف

جان کری، وزیر امور خارجۀ آمریکا، شنبه آینده برای شرکت در دومین نشست کنفرانس بین المللی دربارۀ سوریه عازم وین می شود. وزارت امور خارجۀ آمریکا، با اعلام این خبر افزوده است که جان کری در وین گفتگوهای دوجانبه و چندجانبه با همتایان خارجی اش خواهد داشت.

به گزارش رادیو فرانسه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ رژیم ایران، که در کنفرانس آینده وین شرکت می کند، دیروز دوشنبه نهم نوامبر گفت که در این کنفرانس باید فهرست گروه های تروریستی تعریف شود.

در واکنش به این سخن، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا، اظهار داشت که "هدف نشست وین این نیست که معلوم کند چه کسانی در فهرست آدم های خوب قرار دارند و چه کسانی در فهرست آدم های بد."

سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا در ادامه افزود که کنفرانس وین قصد ندارد نقش "پاپا نوئل" را ایفا کند. هدف این کنفرانس، به اعتقاد دولت آمریکا، پیشرفت در انجام روند انتقال قدرت سیاسی در سوریه است.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با همتای آمریکایی خود خواستار کنار گذاشتن بشار اسد از روند گذار در سوریه شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، فیلیپ هاموند گفت: همانطور که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته است ما بار دیگر آخر این هفته در وین نشست خواهیم داشت تا تلاش کنیم به تدریج طرف ها را در مسیر راه حل سیاسی برای سوریه به پیش ببریم و سپس بتوانیم تلاش های خود را بر روی چالش واقعی یعنی مقابله با داعش متمرکز کنیم اما ما فقط زمانی می توانیم این کار را انجام دهیم که راهی برای حل بحران سوریه و خاتمه جنگ پیدا کرده باشیم که از دید ما باید شامل کنار گذاشتن بشار اسد از روند گذار باشد.




پیشگو November 10, 2015 07:33 PM

ظریف جان کار از هزار و یک شب گذشته باید کم کم با برخورد های جهانی آشنا شوید ایران را که به باد دادید

گزارش یا اعتراض به این نظر


ننگ بر مستبد، مرگ بر استبداد November 10, 2015 07:35 PM

طنز تاریخی: مافیای روسی-ایرانی می خواهد تعیین کند چه کسی تروریست است و چه کسی نیست!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: