آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 آبان ماه 1394 = 15-11 2015

حملات پاریس؛ کنسول بازی برای ارتباط تروریستها

به نوشته نشریه آمریکایی فوربس، مهاجمان پاريس از پلی استيشن 4 براي ارتباط با يکديگر استفاده می کردند

این منبع نوشت: پس از حملات جمعه شب در پاریس مقامات امنیتی فرانسه در مقر یکی از اعضای داعش در بروکسل پایتخت بلژیک یک دستگاه پلی استیشن 4 پیدا کردند که توسط عوامل داعش برای برقراری ارتباط با دیگر تروریست ها مورد استفاده قرار گرفته است.

ظاهرا علت انتخاب این بازی، دشواری ردگیری ارتباطات صورت گرفته از این طریق است، به گونه ای که این کنسول برای تروریست ها حتی از برنامه همراه واتس آپ هم ایمن تر بوده است.

همزمان با عرضه نسل جدید کنسول های بازی بحث های زیادی در مورد میزان رعایت حریم شخصی کاربران در آنها صورت گرفت و در حالی که برخی صاحب نظران از سهولت جاسوسی از کاربران در صورت استفاده از کنسول های بازی پلی استیشن و ایکس باکس از طریق ابزاری مانند دوربین آنها سخن می گفتند برخی دیگر هم معتقد بودند ردگیری ارتباطات کاربران از طریق آنها ممکن است آسان نباشد.

حال به نظر می رسد تروریست های داعش، کنسول بازی پلی استیشن 4 را ایمن تر از گوشی های رمزگذاری شده و دیگر برنامه های ایمن می دانند.

هنوز مشخص نیست داعشی ها برای ارتباط با هم از طریق کنسول سونی از شبکه بازی آنلاین پلی استیشن یا گپ صوتی یا برخی بازی های خاص آن استفاده کرده اند یا روش منحصربه فرد دیگری داشته اند.

ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا قبلا افشا کرده بود که جاسوسان این آژانس و سیا در فضای بازی هایی مانند World of Warcraft حضور دارند تا تروریست ها را شناسایی کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: