آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 آذر ماه 1394 = 22-11 2015

مکالمه به عربی پرواز هواپیما را مختل کرد

بی بی سی: مکالمه دو مسافر به زبان عربی در یک فرودگاه شیکاگو باعث اختلال در پرواز هواپیمای شرکت ساوت‌وست شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از آمریکا این دو مرد عرب‌زبان که قصد داشتند روز چهارشنبه از شیکاگو به فیلادلفیا سفر کنند ابتدا اجازه سوار شدن به هواپیما را پیدا نکردند.

یک مامور گیت پرواز در فرودگاه مید‌وی به ماهر خلیل و انس ایاد گفته است یکی از مسافران شنیده آنها عربی صحبت می‌کنند و می‌ترسد همراهشان سفر کند.

این دو جوان که فلسطینی‌‌ تبار هستند ابتدا از سوی ماموران امنیتی فرودگاه و پلیس مورد بازجویی قرار گرفتند تا بالاخره به آنها اجازه داده شد سوار هواپیما شوند.

ماهر خلیل گفته است پس از ورود به هواپیما نیز بعضی از مسافران او را وادار کرده‌اند جعبه سفیدی را که در دست داشت باز کند و محتویات آن را که شیرینی بود به آنها نشان بدهد.

هواپیمایی ساوت‌وست به خبرگزاری فرانسه گفته است بعد از "پایان یافتن گفتگو با مسافرانی که در جریان مسافرگیری به ما مراجعه کرده بودند، هواپیما با چند دقیقه تاخیر پرواز کرد."

ماهر خلیل روز جمعه به آسوشیتدپرس گفته است پیش از این حادثه هرگز با تبعیض مواجه نشده بود.

او گفته است: "ما برای یک زندگی بهتر به آمریکا آمدیم. همه از کشورهای مختلف به اینجا آمده‌اند. من هم یکی از آنها و یک شهروند آمریکایی‌ هستم."

پس از حملات هفته گذشته پاریس، حوادثی مشابه آنچه روز چهارشنبه در شیکاگو رخ داد، در چند پرواز دیگر آمریکا هم گزارش شده است.

خبرگزاری آمریکایی ای‌بی‌سی گزارش داده است روز چهارشنبه شش مرد دیگر که قصد داشتند با یک پرواز هواپیمایی ساوت‌وست از فرودگاه میدوی در شیکاگو به هیوستون سفر کنند از هواپیما بیرون برده شدند.

مسافران این پرواز، هویت این شش مرد را خاورمیانه‌ای دانسته بودند.

از این مسافران خواسته شده بود به دلیل "ایجاد اضطراب" در صندلی‌های دیگری بنشینند.

هواپیمایی ساوت‌وست در بیانیه‌ای گفته است "کادر ما نتوانستند مشکل را حل کنند و مانع از تاخیر در انجام این پرواز شوند و ما این مسافران را همان روز در پرواز دیگری جا دادیم."

روز جمعه هفته گذشته چندین انفجار و حمله انتحاری در چند نقطه پاریس به کشته شدن بیش از ۱۲۰ نفر انجامید.

گروه داعش که در عراق و سوریه با نیروهای دولتی می‌جنگد مسئولیت این حملات را به عهده گرفته و هشدار داده است در سایر کشورهای غربی هم دست به حملات مشابهی خواهد زد.

این تهدیدها باعث شده است برخی از شهروندان خاورمیانه‌ای مورد سوظن قرار بگیرند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: