آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 آذر ماه 1394 = 22-11 2015

اعتراض مردم کوه بری را متوقف کرد

پس از درخواست شهروندان مبنی بر تهیه گزارش از عملیات کوه بری در انتهای هاشمیه و انتشار گزارش روز گذشته خراسان رضوی ،عملیات برش کوه برای ایجاد ساخت و ساز در انتهای هاشمیه برای دومین بار در طول سال گذشته متوقف شد.

به گزارش خراسان، به دنبال انتشار گزارش روز گذشته خراسان مبنی بر آغاز دوباره کوه بری در انتهای بولوار هاشمیه،پیش از ظهر روز گذشته برش کوه در مکان یاد شده برای دومین بار در طول یک سال اخیر توسط شهرداری منطقه 9 متوقف شد.
مواضع دوگانه برای توقف و ادامه کار
با این حال یک مقام آگاه در شهرداری منطقه 9 به خبرنگار ما می‌گوید: بعد از انتشار گزارش خراسان، اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و ساز شهرداری منطقه 9 حدود ساعت 11 و نیم، مانع از ادامه کوه بری شد. وی ادامه می‌دهد: با وجود گلایه‌های اهالی محل از سر و صدای دستگاه «پیکو» و درخواست برای ممانعت از ادامه کوه بری، به دستور یک مقام مسئول در شهرداری و با این استدلال که مالک این زمین دارای پروانه ساخت است، دستور ادامه کوه بری برای ساخت پروژه صادر شد، اما بعد از گزارش چاپ شده در خراسان، شهردار منطقه 9 دستور توقف کوه بری را صادر کرد. وی تصریح می‌کند: برای کسب تکلیف در این باره بلافاصله بعد از توقف کار با معاونت شهرسازی شهرداری مشهد مکاتباتی انجام گرفت و منتظر پاسخگویی در این خصوص هستیم.
نتیجه طی دو روز آینده مشخص می‌شود
در تماس با «محمدرضا حسین نژاد» معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، وی با بیان اینکه فعلا برای بررسی مجوزهای مالک این زمین، دستور توقف کار داده شده است، می‌گوید: طی دو روز آینده با بررسی‌هایی که انجام خواهد شد اعلام می‌کنیم برش کوه و ساخت و ساز در مکان یاد شده، ادامه پیدا کند یا به طور کامل متوقف شود. اما چرا بر خلاف گفته‌های استاندار خراسان رضوی که سال گذشته اعلام کرده بود هیچ گونه ساخت و سازی در ارتفاعات جنوبی مشهد انجام نخواهد شد، باز هم از گوشه و کنار، اخبار کوه بری به گوش می‌رسد؟ حسین نژاد در پاسخ به این پرسش می‌گوید: با حضور استاندار طی 5 جلسه کل واگذاری‌هایی که منظر و دید مردم را اشغال می‌کند مورد بازنگری قرار دادیم و مواردی را که قرار است تعدیل یا تعطیل شود مشخص کردیم. وی ادامه می‌دهد: این موارد برای تأیید به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال شده، اما من از اینکه این موارد مورد تأیید شورای یاد شده قرار گرفته یا نه خبر ندارم، بنابراین باید ببینیم مرزی که کمیسیون ماده 5 مشخص کرده و مورد تأیید شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفته است، شامل زمین مورد نظر در گزارش شما می‌شود یا خیر که اگر مورد تأیید نباشد، نمی‌تواند بسازد و اگر مرز یاد شده شامل این زمین نیز باشد باید ببینیم تا چه اندازه شرایط این مصوبه را داراست. معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد می‌افزاید: دیدگاه ما این است که جاهایی که ساخته شده است دیگر نمی‌توانیم جلوی کار را بگیریم مگر هتل 7 ستاره که جلوی کارش را گرفتیم. اما تعاونی‌های مسکنی که هنوز به ساخت در ارتفاعات اقدام نکرده‌اند دیگر پروانه ساخت به آن‌ها نمی‌دهیم ولی برای آن دسته از تعاونی‌ها که در شرف بهره برداری یا تکمیل بنا هستند باید فکری اساسی شود.وی می‌گوید: تعاونی یکی از ادارات واحدهایی در ارتفاعات جنوب ساخته که رو به پایان است و باید برای این گونه موارد فکری اساسی شود و به عبارتی باید یک بار برای همیشه در این خصوص فکری اساسی شود تا ما هم تکلیف خودمان را درباره ارتفاعات جنوب و ساخت و سازها در آن بدانیم.
آنچه می‌بینیم و آنچه می‌شنویم
«رشیدیان» استاندار خراسان رضوی در آبان ماه گذشته در واکنش به نامه نمایندگان مشهد و ابراز نگرانی آن‌ها درباره تداوم ساخت و سازها در ارتفاعات شهر، اعلام کرد: «طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته دیگر ساخت و ساز در ارتفاعات جنوب شهر مشهد صورت نمی‌گیرد... به کسانی که این زمین‌ها به آن‌ها واگذار شده است ابلاغ می‌شود که نمی‌توانند در آن جا ساخت و ساز کنند.» وی حتی در اظهاراتی قابل تأمل عنوان کرد: «آن‌هایی که ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است نیز قرار شد تصمیم دیگری در موردشان اتخاذ شود».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: