آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 آذر ماه 1394 = 23-11 2015

تمديد حالت فوق العاده در بروکسل/کشف کمربند..

دولت بلژیک وضع آماده باش کامل در بروکسل، پایتخت این کشور را برای یک روز دیگر تمدید کرد. با این حال اعلام شد که مدارس و مترو از روز چهارشنبه فعالیت خود را از سر می گیرند. بروکسل در سه روز گذشته شاهد سطح 4 هشدار امنیتی بود که به معنای تهدید جدی و فوری است.

همزمان رسانه های فرانسوی از کشف یک کمربند انفجاری در سطل زباله ای در اطراف پاریس خبر دادند که می تواند متعلق به صلاح عبدالسلام، تروریست تحت تعقیب باشد.

همچنین اعلام شد یک مظنون دیگر به دست داشتن در حملات پاریس در بلژیک بازداشت شده و دادستان کل بلژیک یکی از بازداشت شدگان را به نقش داشتن در حملات تروریستی پاریس متهم کرده است.

در حال حاضر خیابانهای بروکسل پایتخت بلژیک از بیم وقوع حملات تروریستی در سکوتی مرگبار فرو رفته است.

با تمدید حالت فوق العاده از سوی دولت بلژیک برای چهارمین روز پیاپی از بیم وقوع حملات هماهنگ شده شبیه آنچه در پاریس روی داد، ساکنان بروکسل ناچارند این وضع را تحمل کنند.

مسئولان بلژیک از وجود تهدیداتی از سوی اشخاصی سخن می گویند که مقادیری سلاح و مواد منفجره در اختیار دارند و قصد اجرای حملاتی همزمان در چند منطقه را دارند.

وزیر کشور بلژیک به خبرنگاران گفت: همه دستگاههای امنیتی به صورت تمام وقت همه توان خود را برای این که در آماده باش کامل باشند بکار می گیرند.

خیابانهای بروکسل خلوت است و آرامش همراه با رفتار محتاطانه غیر عادی در این شهر حاکم است. نیروهای امنیتی و ارتش در همه جا و خصوصا مراکز حساس حضور پررنگی دارند. مترو به سبب اعلام حالت فوق العاده تعطیل است و مراسمها و تجمعات لغو شده و نمایشگاهها و موزه ها تعطیل است.

نگرانی بروکسل در پی حوادث پاریس که دهها قربانی داشت امری عادی است اما مقامات بلژیکی در اندیشه عبور از این وحشت و بازگشت به زندگی عادی ضمن حفظ احتیاط هستند.


وقتی پایتخت اروپا پادگان می شود

آخرین خبرها از وضعیت بروکسل، پایتخت بلژیک از حضور گسترده نیروهای امنیتی و کماندو و ادوات جنگی در نقاط مختلف این شهر حکایت دارند.

در اقدامی پیشگیرانه تدابیر امنیتی در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل افزایش یافته و تمامی نشست های غیر ضروری این اتحادیه نیز لغو شدند.

در روزهای گذشته پایتخت بلژیک صحنه حضور کم‌سابقه نیروهای ارتش و پلیس بود و افزایش سطح هشدار امنیتی به بالاترین حد ممکن بروکسل را تبدیل به شهری کرده که به قول برخی از شهروندانش از روز شنبه، به شهر ارواح شباهت یافته است.



حقیقتگو November 23, 2015 07:38 AM

بله بله با دقت خانه به خانه جستجو کنید که مبدا چوب کبریت هاتون که در خاورمیانه آتش زیر قابلمه های پخت و پز منافعتان روشن کرده اند و زندگی و اقتصاد و فرهنگ مردم خاورمیانه رو به آتش کشیده اند اشتباهی در اروپا مشغول آتش برافروختن باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: