آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 آذر ماه 1394 = 23-11 2015

افشاگری نیویورک تایمز در باره عملیات داعش

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد: "ابومحمد العدنانی" مسئول عملیات خارجی داعش است و این گروه تروریستی طرح گسترده ای را برای ایجاد هرج و مرج در مناطق مختلف جهان آماده کرده است.

این روزنامه نوشت: ابومحمد العدنانی معاون ابوبکر البغدادی سرکرده داعش، عملیات خارجی این گروه را هدایت می کند. به گفته منابع اطلاعاتی غربی، داعش اخیرا سیاست روشمندی را برای حمله به اهدافی در خارج منطقه خاورمیانه در پیش گرفته است.

نیویورک تایمز به نقل از این منابع اطلاعاتی غربی افزود: شماری از سران داعش به ویژه ابومحمد العدنانی با تامین مالی سخاوتمندانه، بر برنامه ریزی و تعیین اهداف عملیات این گروه در خارج نظارت دارند.

این روزنامه خاطر نشان کرد: این در حالی است که در گذشته داعش به تلاش برای تاثیرگذاشتن بر تفکر افراد مقیم کشورهای غربی و دعوت آنها برای سفر به منطقه خاورمیانه اکتفا می کرد.

به نوشته این منبع، سازمان های اطلاعاتی آمریکا پس از سرنگون شدن هواپیمای روسی و حملات بیروت و پاریس به این باور رسیده اند که داعش طرح گسترده ای را برای ایجاد هرج و مرج در مناطق مختلف جهان آماده کرده است. یکی از دلایل این تحول در خط مشی داعش، تلاش ابوبکر البغدادی برای گرفتن رهبری گروه های جهادی در جهان از القاعده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: