آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 آذر ماه 1394 = 24-11 2015

منبع حکومتی: سفر پوتین به تهران/سقوط جنگنده

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امروز در پاسخ به سئوالی در مورد اقدام ترکیه به سرنگون کردن یک فروند جت جنگی روسی در مرز با سوریه اعلام کرد ترکیه حق دارد از حریم هوایی خود دفاع کند.

رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در کاخ سفید گفت: با فرانسه توافق کردیم که روسیه در صورتی که به جای آنکه به دنبال تقویت اسد باشد اهداف خود را علیه داعش به کار بگیرد، می‌تواند به ایفای نقش بپردازد.

دبیرکل ناتو نیز گفت: بیشتر حملات روسیه تاکنون اهدافی را در مناطق مختلف در سوریه هدف قرار داده که داعش در آنجا حضور نداشته است.

وی افزود که ناتو در کنار ترکیه می ایستد.

در همین حال روزنامه حکومتی "وطن امروز" نزدیک به باند خامنه ای نوشت: درست یک روز پس از دیدار پوتین و رهبر انقلاب، جنگنده روس‌ها بر فراز سوریه سرنگون می‌شود. این قطعا پیامی برای روس‌ها دارد: «باید هزینه ائتلاف راهبردی با ایران را بپردازید».

این منبع نوشت: ترکیه از نظر مجموع توانایی‌ها، بسیار ضعیف‌تر از آن است که اقدامی چنین تحریک‌آمیز علیه قدرت نظامی دوم جهان صورت دهد. بدون شک آتش‌افروزی ترکیه بدون هماهنگی با پایتخت‌های غربی و عربی نبوده است. این پیام، نه پیام آنکارا که پیام واشنگتن، ناتو و ریاض برای مسکو بود تا بداند به کدام وادی پا نهاده است. اکنون باید منتظر پاسخ روس‌ها ماند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: