آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 آذر ماه 1394 = 25-11 2015

تجمع کارگری برای حقوق در خوزستان ممنوع شد

خبرگزاری هرانا ـ دادگستری کل استان خوزستان بخش بندر امام خمینی با صدور بخشنامه ای تجمع‌های مرتبط با مطالبات حقوقی کارگران را ممنوع اعلام کرده و گفته است با هر نوع تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، رئیس حوزه قضایی دادگاه عمومی بندر امام خمینی گفت: “با توجه به تجمع‌های غیرقانونی بعضی از کارگران و کارمندان در بعضی از شرکت‌‌های پتروشیمی لازم است جهت توجیه و جلوگیری از وقوع جرم موارد ذیل رعایت شود، در غیر این‌صورت وفق مقررات با مخاطبان برخورد قضایی خواهد شد”.

وی در ادامه اظهار داشت: “۱ ــ حقوق و مزایای کارگر و رابطه کارگر و کارفرما طبق قانون مدون به‌نام قانون کار مشخص شده است و طبق قانون فوق باید مطالبه گردد.

۲ ــ در صورتی که کارگرانی به حق و حقوق خود اعتراض دارند می‌توانند به دادگاه مراجعه کنند و دادگاه نیز با اداره کار مکاتبه خواهد نمود و در صورتی که حقوق ایشان طبق قانون پرداخت نمی‌شود مسئولان مربوط موظف می‌شوند نسبت به پرداخت حقوق کارگران وفق مقررات اقدام نمایند.

۳ ــ تجمع و اخلال در نظم شرکت‌های پتروشیمی خلاف قانون و مقررات است و طبق قانون برخورد قضایی به عمل می‌آید، مجدداً تکرار می‌شود کارگرانی که به حقوق و مزایای خود اعتراض دارند با ارائه فیش مطالبات آنها پی‌گیری خواهد شد، از این تاریخ با هرگونه تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم شرکت‌ها، برخورد خواهد شد”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: