آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 آذر ماه 1394 = 25-11 2015

دوازده فعال مدنی به بند هشت اوین منتقل شدند

خبرگزاری هرانا – دوازده تن از فعالان مدنی بازداشت شده در روزهای اخیر به بند هشت زندان اوین منتقل شدند و همچنان از هاشم زینالی و رضا ملک خبری در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دوازده تن ازفعالان مدنی بازداشت شده در روزهای اخیر به بند هشت زندان اوین منتقل شدند. همچنین بی خبری از هاشم زینالی و رضا ملک ادامه دارد و از مکان بازداشت ایشان اطلاعی در دست نیست.

اسامی فعالان مدنی که امروز به بند هشت اوین منتقل شدند عبارت است از: اسماعیل (زرتشت) احمدی راغب، داود (هوشنگ) نعمتی، محسن شجاع، احسان خیبر، مسعود حمیدی، علی بابایی، محسن حاصلی، اسماعیل حسینی، عبدالعظیم اروجی، ارشیا رحمتی، حامد گودرزی و ابراهیم زاده

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر، روزهای دوشنبه در مقابل دفتر لاستیک دنا در میدان ونک تهران، نبش خیابان گاندی، گرد هم جمع می‌شوند. آن‌ها روزهای شنبه هم با تجمع در مقابل زندان اوین، خواستار آزادی زندانیان سیاسی می‌شوند.

تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی معترض که در این تجمعات شرکت می‌کنند، صبح روز شنبه ۳۰ آبان، در مقابل زندان اوین بازداشت و به بازداشتگاه‌های مختلفی منتقل شدند.

هاشم زینالی، پدر سعید زینالی، دانشجویی که از ۱۸ تیر ۷۸ مفقود شده است، سیمین عیوض‌زاده، مادر امید علی‌شناس، زندانی سیاسی، رضا ملک، زندانی سیاسی سابق، محسن شجاع و تعدادی از شاگردان محمد‌علی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه در میان کسانی بودند که روز شنبه بازداشت‌ شدند.

هاشم زینالی و رضا ملک توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند. اما مکان نگهداری ایشان و اتهامات انتسابی اطلاعی در دست نیست.

داود نعمتی و زرتشت احمدی راغب نیز صبح دوم آذرماه در تجمعی مدنی مقابل ساختمان لاستیک دنا بازداشت شده اند.

سیمین عیوض زاده، شروین یمنی و لیلا پورغفاری نیز که روز شنبه بازداشت شدند در زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده اند. اتهام تفهیم شده به ایشان “اخلال در نظم عمومی از طریق حمایت از سرکرده عرفان حلقه” است. این در حالی است که سیمین عیوض زاده در اعتراض به تداوم بازداشت فرزندش “امید علی شناس” اقدام به شرکت در تجمعات مدنی کرده بود. متهمین گفته اند که به اجبار و بدون هیچ سوال و جوابی برگه ای که حاوی این اتهام بوده را امضا کرده اند.

محمد نوری زاد نیز صبحگاه دوم آذر ماه بازداشت شده بود که نیمه شب همان شب آزاد شد.

به گزارش هرانا، بند هشت در حال حاضر یکی از بدترین بندهای زندان اوین است که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی علیرغم اصل تفکیک جرائم همراه با زندانیان غیرسیاسی و بعضا خطرناک نگهداری می شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: