آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 آذر ماه 1394 = 25-11 2015

انتقاد وزیر سابق اطلاعات از تطهیر فتنه گران

وزیر سابق اطلاعات گفت: از برخی فتنه‌گران در مسئولیت‌های مختلف استفاده می‌شود و نام فتنه‌گران مورد استفاده قرار می‌گیرد و اقداماتی در مسیر تطهیر آنها صورت می‌گیرد که چنین کارهای مایه تاسف است.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی عصر دیروز در همایش منادیان معروف که به همت سپاه علی بن ابیطالب(ع) و سازمان بسیج مساجد و محلات با حضور ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج، هیئت امنای مساجد و تشکل‌های مردمی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد گفت: لازمه حفظ انقلاب، حفظ بسیج است و حفظ بسیج به معنای حاکم کردن روحیه و خلق و خوی بسیجی بر جامعه است که البته از آنجایی که این کار گام برداشتن در مسیر صراط مستقیم است، چالش‌ها و موانع مختلفی را بر سر راه خواهد داشت.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در 14 خرداد ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب ‌سخنرانی‌هایی دارند که به طور ویژه برای مقابله با توطئه‌های دشمن هستند بنابراین تبدیل به نقاط عطفی می‌شوند که همه دستگاه‌ها و مسئولان باید طبق محورهای آن سخنان اقدامات لازم را انجام دهند که یکی از این سخنرانی‌ها صحبت ایشان در مراسم سالگرد رحلت امام بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در آن سخنرانی تاکید کردند اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم‌ ملت ایران سیلی خواهد خورد. این سخن پرمغز را کسی دارد می‌گوید که در جایگاه مدیریت جامعه اسلامی است و در طول مدت رهبری‌شان هرگز چنین سخنی با چنین لحنی نگفته بودند.

وی ادامه داد: دشمن سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌ تا اصول اساسی امام خمینی را تحریف کند و این مسئله را در دولت‌های مختلف پیگیری کرده، به عنوان مثال در دوران سازندگی شاهد این بودیم که دشمن تلاش کرد نظام سرمایه‌داری را در ایران ایجاد کند و در دوران اصلاحات بحث نفی و انکار اندیشه‌های نورانی امام پیش آمد تا جایی که روزنامه‌های آن زمان به صراحت می‌گفتند از این پس باید تفکرات امام را در موزه‌ها جست‌وجو کرد.

مصلحی اضافه کرد: پس از آن شاهد فتنه 88 بودیم و در همان زمان بود که تحریم‌های سنگین اقتصادی علیه ایران وضع شد و دشمن برای تضعیف اقتصاد ایران نهایت تلاشش را به کار بست اما من به عنوان کسی که از مسائل اقتصادی کشور باخبرم می‌گویم که فقط 15 تا 20 درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم‌ها مربوط می‌شود و باقی همه به خاطر سوء‌مدیریت‌هاست.

مصلحی با بیان اینکه برخی از افراد و گروه‌ها از اینکه نام فتنه برده شود ناراحت می‌شوند، گفت: آنها به دنبال ایجاد فضایی هستند که از فتنه نامی برده نشود.

وی اضافه کرد: از برخی فتنه‌گران در مسئولیت‌های مختلف استفاده می‌شود و نام فتنه‌گران مورد استفاده قرار می‌گیرد و اقداماتی در مسیر تطهیر آنها صورت می‌گیرد که چنین کارهای مایه تاسف است.

وی بیان کرد: اگر کلید حل مشکل اقتصاد در داخل کشور نبود رهبر معظم انقلاب اینقدر بر اقتصاد مقاومتی تاکید نمی‌کردند و با این صراحت به مسئولان نهیب نمی‌زدند که چرا هنوز اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام نداده‌اید.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه آمریکا از راه‌های مختلفی می‌خواهد چهره‌دوستانه‌ای از خود نشان دهد گفت: به خاطر داریم در آخرین لحظات توافق ژنو اعلام شد که کارشکنی فرانسه مانع از امضای معاهده‌نامه شد و ما همان زمان گفتیم این برنامه آمریکاست تا نفرت مردم ایران از خودش را به یک کشور دیگر منتقل کند وگرنه در زمان مذاکرات آقای جلیلی انگلیس بسیار تلاش می‌کرد تا مذاکرات زودتر به نتیجه برسد اما همین آمریکایی که در ژنو جلوی فرانسه را نگرفتند در آن زمان برخورد تندی با انگلیس کردند.

وی با اشاره به درایت رهبر انقلاب در زمینه دستور ممنوعیت مذاکره با آمریکا تصریح کرد: عادی‌سازی نشست و برخاست با آمریکا از جمله برنامه‌های اصلی استکبار بود که این نقشه با دستور مقام معظم رهبری نقش برآب شد چون ایشان بلافاصله پس از پایان مذاکرات هسته‌ای دستور دادند که از این پس مذاکره با آمریکا ممنوع است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: