آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 آذر ماه 1394 = 26-11 2015

کشف اجساد پناهجویان ایرانی در کامیونی در اتریش

دویچه وله: تحقیقات در مورد کامیونی که ۷۱ پناهجو در مرز اتریش و مجارستان در آن کشته شده بودند، پس از سه ماه به پایان رسید. در میان ۶۹ جسد شناسایی شده ۲۸ نفر عراقی، ۲۱ افغانی، ۱۵ سوریه ای و ۵ پناهجویی ایرانی شناسایی شدند.

تحقیقات پلیس درباره کشته شدگان در کامیونی که در مرز اتریش و مجارستان پیدا شده بود، پس از سه ماه به پایان رسید و جسد ۶۹ نفر از ۷۱ کشته شده این حادثه شناسایی شده است.

به گفته پلیس در میان جانباختگان این حادثه ۲۸ پناهجو از عراق و۲۱ پناهجوی افغان شناسایی شده‌اند. یک خانواده ۶ نفره افغان در این کامیون بوده​اند که همگی جان باخته​اند. همچنین ۱۵ پناهجوی سوریه​ای و ۵ پناهجوی ایرانی هم جزو قربانیان این حادثه بوده​اند.

روزنامه اتریشی "کرونن تسایتونگ" روز ۲۷ اوت سال جاری از کشف کامیونی توسط پلیس این کشور در اتوبانی در مسیر میان "نویزدیل" و "پارندورف"، منطقه‌ا‌ی نزدیک به مرز مجارستان خبر داده بود. در این کامیون که برای قاچاق انسان از آن استفاده شده بود، ۷۱ جسد کشف شد که همگی آنان دچار خفگی شده‌ بودند.

پلیس می‌گوید که درب کامیون یخچال‌دار مهر و موم شده بود و پناهجویان به دلیل کمبود هوا هیچ شانسی برای زنده ماندن نداشته​‌اند

رئیس پلیس آیزن‌اشتات به رسانه​ها گفته است که درب این کامیون یخچال‌دار مهر و موم شده بود. در نتیجه، بر اثر کمبود هوا، همه پناهجویان دچار خفگی شده و گزارش کالبد شکافی نشان می​دهد که آنان هیچ شانسی برای زنده ماندن در این کامیون نداشته​اند.

به گفته او، هوای موجود در کامیون حداکثر برای نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه کافی بوده است. پلیس اتریش روز ۲۸ اوت اعلام کرد که عاملان تراژدی مرگبار ۷۱ پناهجو در کامیون، در مجارستان دستگیر شده‌‌اند.

سخنگوی پلیس اتریش در یک نشست خبری اعلام کرد که سه نفر در مجارستان در این رابطه بازداشت شده​اند. به گفته او، یکی از عاملان این حادثه که هدایت کامیون را بر عهده داشته است، یک شهروند لبنانی‌تبار بلغارستان بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: