آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 آذر ماه 1394 = 27-11 2015

مراسم یادبود قربانیان سوقصد تروریستی پاریس

رادیو فرانسه: دو هفته پس از سوءقصدهای تروریستی سیزدهم نوامبر پاریس، امروز مراسم یادبود جانبختگان و قربانیان این سوقصدها به ریاست فرانسوا هولاند، رییس جمهوری فرانسه، در پاریس برگزار می شود. در عملیات تروریستی سیزدهم نوامبر در محلات دهم و یازدهم پاریس و همچنین در اطراف استادیوم ورزشی "سن-دونی" در حومۀ شمالی پایتخت ۱۳۰ نفر کشته و ۳۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در این مراسم بیش از دو هزار نفر به ویژه خانواده های قربانیان عملیات تررویستی در محوطۀ ساختمان ملی Invalides در پایتخت حضور دارند. دفتر ریاست جمهوری فرانسه خواستار برگزاری مراسمی یک ساعته شده است.

علاوه بر خانواده های قربانیان، اعضا و نمایندگان رسمی دولت نیز در مراسم یادبود قربانیان عملیات تروریستی سیزدهم نوامبر پاریس حضور دارند.

نمایندگان مجلس ملی فرانسه، رؤسای جمهوری و نخست وزیرهای پیشین کشور، نمایندگان احزاب سیاسی، وزارت امور خارجه، پلیس و نیروهای امدادی کشور از دعوت شدگان به مراسم امروز هستند.

فرانسوا هولاند، رییس جمهوری فرانسه، رأس ساعت ده و نیم صبح وارد محوطۀ ساختمان ملی Invalides شد. پس از مراسم احترام نظامی، سرود ملی فرانسه نواخته و اسامی ۱۳۰ تن از جانباختگان سوءقصدهای تروریستی سیزده نوامبر خوانده شد، در حالی که تصاویر آنان نیز به طور همزمان به روی یک صفحۀ بزرگ به نمایش درآمد.

"جک لانگ" وزیر فرهنگ فرانسه در دورۀ فرانسوا میتران، گفته است : "خواندن اسامی هر یک از قربانیان مهم است. چهره ها و زندگی های هر یک از آنان تجسم آرمان های فرانسه به ویژه آرمان فرهنگی، آرمان سرور و آرمان همبستگی و عشق است."

یکی از نزدیکان رییس جمهوری فرانسه بر جوانی قربانیان سوءقصدهای تروریستی سیزدهم نوامبر تأکید کرده و گفته است که متوسط سن قربانیان از ۳۵ سال فراتر نمی رود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: