آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 آذر ماه 1394 = 29-11 2015

خط و نشان ارشاد برای تبلیغ در ماهواره‌

یکی از ابزار‌های رخنه فرهنگی در کشور شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که بر اساس قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری با آن‌ها تخلف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص قوانین اجرایی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور گفت: یکی از ابزار‌های رخنه فرهنگی در کشور شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور است که بر اساس قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هرگونه همکاری در قالب مصاحبه، آگهی، ارسال خبر یا مشارکت در تولید برنامه و تمامی رفتار‌ها بر اساس قوانین تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: قوانین ما طبق ماده ۱۰ ممنوعیت تجهیزات ماهواره‌ای به صراحت دستگاه‌ها را مکلف کرده تا با کسانی که همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای دارند، برخورد کند و در ماده ۱۳ قوانین اجرایی ممنوعیت ماهواره، هر گونه ارسال آگهی را ممنوع و بر اساس دستور‌العمل دولت و مصوبه شورای عالی قوانین برای هر یک مجازات‌هایی منظور شده است. وزارت فرهنگ و ارشاد با همکاری وزارت ارتباطات و صدا و سیمای جمهوری اسلامی موظف است به آیین نامه ممنوعیت هر گونه همکاری در این زمینه را تدوین، تنظیم و ابلاغ کنند.

وی افزود: از دیگر تخلفات، ارسال آگهی به شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله کالاهای مصرفی، بهداشتی یا آگهی برای نمایش فیلم است که در صورت شناسایی این اقدام و عواملی که مبادرت به ارسال آگهی می‌کنند، پیگیری می‌شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مخابرات، تمام آگهی‌ها اخبار و گزارش‌ها را رصد می‌کنند تا چنانچه تخلفی صورت گیرد و محرز شود تا مرحله لغو پروانه کالا‌های تبلیغاتی پیش برود. البته پیش از آن تذکراتی داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه اکنون شاهد کاهش آمار تبلیغات ماهواره‌ای هستیم و یکی از مسائلی که باعث کاهش تبلیغات شده، این است که پیگیری‌ها صورت گرفته،‌ تذکرات داده شده و جدیت در برخورد اعلام شده است. امیدواریم که این روند تداوم داشته باشد و با فرهنگ‌سازی درست افرادی که به خاطر ناآگاهی مبادرت به مصاحبه یا ارسال خبر یا آگهی کرده‌اند، توجیه شوند و همکاری‌ها قطع و یا کاهش یابد.

وی عنوان کرد: بسیاری از کسانی که تخلف داشته‌اند، اظهار بی‌اطلاعی از تخلف همکاری می‌کردند و حتی بسیاری از هنرمندان اقدام به شکایت از پخش آثار و محصولات فرهنگی‌شان توسط شبکه‌های ماهواره‌ای کرده‌اند که حرکت بسیار خوبی است.

وی افزود: صاحبان کالا و خدمات از طریق وزارت بهداشت هشدار داده و آگاه شده‌اند و حتی محصولات دارویی که مجوز داشته باشند تا مرحله مسدود کردن دفاتر اقدام خواهیم کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: