آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 آذر ماه 1394 = 29-11 2015

سوریه؛ پاسداران مستشار نظامی اند؟ پاسخ آمریکا

خبرگزاری فارس: مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دمشق و تهران تأکید کرد جمهوری اسلامی دست از حمایت دولت سوریه بر نمی‌دارد.

«علی اکبر ولایتی» در جمع خبرنگاران تأکید کرد که تهران در هر شرایطی به حمایت از دمشق ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، ولایتی گفت که وظیفه جمهوری اسلامی است که در کنار «اسد» بایستد.

این در حالیست که سفیر سابق آمریکا در دمشق گفته: تا زمانی که بشار اسد رئیس جمهور باشد مسئله داعش و کسانی که به آن در سوریه ملحق می شوند راه حلی ندارد.

رابرت فورد در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: اگر رژیم ایران مداخله نمی کرد شاید در سال 2013 یا آغاز 2014 جنگ سوریه پایان می یافت. اما دخالت رژیم تهران جنگ را طولانی ساخت و میدان های جنگی که شبه نظامیان عراقی و لبنانی مداخله کردند، گسترش یافت.

سفیر سابق آمریکا در سوریه در پاسخ به این سئوال که آیا نیروهای رژیم ایران در سوریه، مشاور نظامی هستند؟ گفت: سپاه پاسداران دستکم پنج افسر عالیرتبه اش را از دست داده است. زمانی که افسرانی با این درجه را از دست می دهند یعنی آنها در خط اول جنگی بودند. به همین علت باید جنگجو باشند.

وی افزود: در سالهای جنگ فرسایشی ارتش سوریه ضعیف شد. برای جبران، نظامیانی از شیعیان لبنان، عراق و افغان های آواره فرستاده شدند که این آوارگان افغان در ایران زندگی می کردند و اکنون در پایگاه هوایی روس ها آموزش نظامی می بینند.



فریبرز November 29, 2015 08:17 PM

اسد یک جنایتکار جنگی است و حکومتش مشروعیتی ندارد، دفاع جمهوری اسلامی از اسد یعنی تداوم خشونت، ترور، ویرانی و بحران در سوریه

گزارش یا اعتراض به این نظر


mahin November 29, 2015 08:20 PM

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران به دولت‌های اروپایی هشدار داد "تا وضع بدتر از این نشده" پای خود را از "منجلاب" سوریه بیرون بکشند ولي اين پاسدار چاقو کش چماق به دست نميگويد اين منجلاب نتيجه ي سياست هاي اسد گردن دراز است که اين بلا را به روز مردم خودش در آورده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: