آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 آذر ماه 1394 = 30-11 2015

80 درصد بودجه صرف امور جاری می‌شود

پول‌نیوز- رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: این اصلاً منطقی نیست که بیش از 70 تا 80 درصد بودجه کشور صرف امور جاری شده و همه‌ساله نیز کار و شرایط بدتر شود.

امین حسین رحیمی در جمع مسئولان دیوان محاسبات اردبیل اظهار کرد: ما به جای آن که بر شیوه گذشته در شناسایی تخلفات و حسابرسی‌های جزئی‌تر تاکید کنیم، فرآیند ایجاد اعتماد و وثوق متقابل را مورد توجه قرار دادیم تا در بهترین شرایط امر دیوان محاسبات در رسیدگی به وظایف قانونی انجام شود.

وی تصریح کرد: ما نه تنها به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه پیشگیری و اصلاح سریع تخلفات و همچنین انحرافات را در دستور کار قرار دادیم و در این شرایط کمتر مدیری است که بتواند از وضعیت به وجود آمده ناراضی به نظر برسد.

رئیس دیوان محاسبات کشور هدف دیوان را سرعت‌بخشیدن به کارها و روند امور همراه با حفظ سلامتی دستگاه‌های اجرایی توصیف کرد و گفت: ما روند گذشته را که به دنبال کشف تخلف و حسابرسی پس از خرج کردن بودیم، ‌اصلاح کرده و شیوه خودمان را بهبود بخشیدیم.

رحیمی ضرورت اصلاح شیوه بودجه‌ریزی را در کشور ضروری خواند و افزود: ما باید با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را در کشور به لحاظ بودجه‌ریزی و انجام کارها و پروژه‌ها شاهد باشیم و بیشتر به مبانی اقتصاد مقاومتی که بر افزایش بهره‌وری تاکید دارد، توسل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما در این 36 سال به غیر از یک مقطع خاص در بقیه سال‌ها کشور را گران اداره کردیم و به هیچ وجه این گران اداره شدن به صلاح ما نبوده در حالی که باید روش بودجه‌ریزی اصلاح شده و فرآیندها یک وضعیت متفاوت‌تری را پیدا کند.

رحیمی نظام غلط بودجه‌ریزی کشور را یادآور شد و اضافه کرد: این اصلاً منطقی نیست که بیش از 70 تا 80 درصد بودجه کشور صرف امور جاری شده و همه‌ساله نیز کار و شرایط بدتر شود در حالی که به راحتی می‌توانیم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را که کم هم نیستند با اولویت انجام داده و از آغاز پروژه‌های جدید خودداری کنیم.

وی ادامه داد: ما در صدد تشکیل کمیته تعاملی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای پیشگیری از وقوع تخلفات هستیم چرا که دیوان محاسبات به دنبال آن نیست که بعد از وقوع تخلفی آن را فضاسازی کند و به هیچ وجه ما برنامه‌های پیشگیرانه خود را فدای برخی اقدامات معمول نمی‌کنیم.

رحیمی با هشدار به افزایش هزینه‌های جاری و ضرورت اصلاح فرآیندها در بهبود شرایط و کارآمدی بهتر با تزریق درست اعتبارات، منابع و هزینه‌کردهای آن گفت: با توجه به فصل بودجه‌ریزی در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی پیشنهاد می‌شود با کمترین تکیه به بودجه نفت و کاهش هزینه‌های جاری بیشتر به سمت کارآمدی و توانمندی نظام اجرایی حرکت کنیم.



mitra farahani November 30, 2015 07:38 AM

بهتره که امورجاری را ولش کنید بجسبید به امور منطقه بخصوص برادران عرب را مد نظر قرار بدید که نانشان خدا نکرده آجر نشه مردم گور پدرشان خودشان از
پس امور روزمره مثل اینهمه سال به وجود اسلام ناب محمدی از پس حودشان بر میان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: