آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 آذر ماه 1394 = 30-11 2015

پوتین در حال گیرافتادن در دریای سیاه است

به گزارش رویترز، دبیرکل ناتو امروز گفته: این ائتلاف نظامی نگران حضور روزافزون روسیه در منطقه خاورمیانه است

پوتين تهديد کند، ترکيه تنگه بسفر را می بندد

به نوشته یک روزنامه اسرائیلی، با حمایت کامل ناتو از تصمیم ترکیه مبنی بر بستن تنگه بسفر و داردانل براساس کنوانسیون مونترو، پوتین در حال گیرافتادن در دریای سیاه است.

روزنامه نشنال نیوز نوشت: اکنون که پوتین جنگ لفظی خود علیه ترکیه را تشدید کرده است، این احتمال مطرح می شود که ترکیه بندهای 20 و 21 کنوانسیون مونترو را که به ترکیه اجازه می دهد مانع حرکت ناوهای جنگی روسیه در تنگه بسفر و داردانل شود، به اجرا درآورد و با این کار مانع تلاش های پوتین برای کمک به رژیم سوریه گردد.

این منبع نوشت: اگر ترکیه حتی یکی از بندهای مزبور این کنوانسیون را به اجرا درآورد، روسیه از لحاظ قانونی دیگر قادر نخواهد بود هیچ کدام از کشتی های جنگی خود را از تنگه بسفر عبور دهد. مگر اینکه به این تنگه حمله کند و به زور کشتی های خود را عبور دهد که این به معنی اعلان جنگ به ترکیه و ناتو خواهد بود. یعنی ترکیه با اجرای بندهای 20 و 21 کنوانسیون مونترو که یک اقدام غیرخشونت آمیز است، می تواند روسیه را به یک اقدام خشونت آمیز علیه این کشور وادار سازد.

این منبع نوشت: خلاصه کلام اینکه قدرت دست های ترکیه که عضو نانو است، از کلمات پوتین بیشتر است. از این رو به پوتین توصیه می شود از جنگ لفظی خود علیه آنکارا بکاهد و به جنگ با داعش بپردازد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: