آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 آذر ماه 1394 = 10-12 2015

آخرین آمار کشته شدگان ناشی از آنفلوانزای خوکی

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آخرین آمار فوت شدگان امسال ناشی از ابتلا به آنفلوآنزای خوکی در کشور را 42 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا محمدمهدی گویا روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 33 نفر در کرمان، پنج نفر در سیستان و بلوچستان، یک نفر در آبادان، یک نفر در کرج و 2 نفر در لرستان بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: تمامی موارد فوت ناشی از آنفلوآنزا H1N1 بیماری زمینه ای داشته اند و هیچ کس به خاطر آنفلوآنزای صرف جان خود را از دست نداده است.

علی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز در این نشست گفت: سال گذشته 86 نفر در ایران به علت آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند و به نظرم امسال رسانه ها این موضوع را در کرمان خیلی بزرگ کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه چهارشنبه به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فصلی وارد کرمان شد.

وی پس از ورود به کرمان از بیمارستان افضلی پور این شهر بازدید و از بیماران بستری مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 در این مرکز آموزشی درمانی عیادت کرد.

دکتر قاضی زاده هاشمی همچنین چهارشنبه شب نشستی را با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در کرمان برگزار کرد.

حدود 600 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای فصلی از زمان شیوع این بیماری در استان کرمان بستری و 33 نفر فوت شدند.

آنفلوانزا H1N1 از نوع آنفلوآنزای فصلی با علائم شدید است.

این بیماری حاد تنفسی به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد که شروع آن به طور ناگهانی اتفاق می افتد و رعایت نکات بهداشتی مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به آن است.



یک ایرانی از اسلام خارج شده December 8, 2015 02:56 PM

ان شا الله رهبر نظام انیرانی جمهوری اسلامی آنفولانزای خوکی که مختص خودشه بگیرد شاید هم بتوان به جای آنفولانزای خوکی گفت آنفولانزای آخوندی

گزارش یا اعتراض به این نظر


masood December 8, 2015 06:51 PM

جمهوری اسلامی خودش از آنفولانزای خوکی ووبا و کوفت و سفليس و ايدز و قانقاريا بد تر است چون اين امراض بعد از مدتي ريشه کن ميشوند ولي اين آنفولانزاي آخوندي تا همه را از بين نبرد دست بردار نيست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: