آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 آذر ماه 1394 = 19-12 2015

شنیدی "آقا" کالاهای آمریکایی را تحریم کرده است؟

سایت پارسینه: چند روز پیش در خبرها آمد که بر اساس بخشنامه جدید سازمان توسعه تجارت، واردات ۸۰ کالا از آمریکا ممنوع شد. با نگاهی به فهرست کالاهای ممنوعه، این گمان برای مخاطب ایجاد می شود که گویا تهیه کنندگان فهرست مزبور قصد شوخی و مطایبه با واردکنندگان‌ و مصرف کنندگان ایرانی و حتی آمریکایی داشته اند و خواسته اند ضمن اتخاذ یک ژست آمریکاستیزانه، لبخندی هم بر لبان خلق الله افسرده ایران زمین بنشانند.

به زبان خودمانی، حالا که آمریکایی ها کار خودشان را می کنند و ملت هم که سرش گرم است، کی به کی است آمریکا را تحریم کردیم رفت پی کارش. کسی نداند آن تو چه خبر است خیال می کند کارمند جزء مسئول تهیه این فهرست یک شب همراه اهل و عیالش در آشپزخانه منزلشان چرخی زده اند و هرچه به چشمشان خورده است پشت کاغذ نوشته اند تا فردا رییس بخشنامه کند به اقصی نقاط کشور: نخود و کشمش و پشمک و چاه باز کن!

علاوه بر این خرت و پرت ها،‌ بخش عمده ای از فهرست منتشرشده را نوشته اند «سایر» که الله اعلم یعنی چه. از من می شنوید خودتان بروید محض رضای خدا یک نگاهی به آمار تفصیلی سایت اتاق بازرگانی بیاندازید و بعد قضاوت کنید.

گفت: شنیدی ایران (حضرت آقا و برادران قاچاقچی) کالاهای آمریکایی را تحریم کرده است؟

گفتم: جانمی جان! پس بدین ترتیب ضربه جانانه ای به اقتصاد آمریکا وارد می شود و مقدمات فروپاشی آن فراهم می شود و به لطف خدا باعث افزایش واردات از چین و شکوفاتر شدن اقتصاد این کشور هم می شود!

گفت: نه حاج حسین! فهرست این کالاها شامل اقلام عجیب و غریبی همچون تانک و دستمال سفره است که اصولا یا آمریکا اجازه وارداتش را نمی دهد یا در ایران مشتری و بازار خاصی ندارد!

گفتم: چطور می شود مگر؟

گفت: چه عرض کنم!

گفتم: دو نفر بقال با هم دعوا داشتند، یکی شان که ماست موسیر تولید می کرد به بقال دیگر نمی فروخت. بقال دوم هم برای اینکه ضایع نشود روی در مغازه اش نوشت: «ماست دیگر بقالی ها ترش است و از فروختن آن معذوریم!»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: