آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 دی ماه 1394 = 17-01 2016

حمله گسترده داعش به شهر دیرالزور سوریه

براساس گزارش سانا، در حمله داعش به شهر دیر الزور واقع در شرق سوریه که از چند جبهه صورت گرفت 300 تن کشته شدند. در حالی که دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گفته است که داعش صدها تن را ربوده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع میدانی در دیر الزور اعلام کرد: یگانی از ارتش مانع از پیشروی تروریست‌های داعش شدند که به اطراف روستای البغیلیه وارد شده بودند و خسارت زیادی به آنها وارد کردند.

ساکنان روستا اظهار داشتند که داعش چند ساعت بعد از اشغال روستای البغیلیه در حق ده‌ها تن از ساکنان روستا دست به کشتار زد.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که داعش دست به کشتار 300 تن زده که اکثر آنها زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند.

به گزارش این خبرگزاری، داعش دست به وحشیانه‌ترین جنایت‌ها علیه ساکنان این روستا زده و آنها را به صلیب کشیده و سرشان را از بدن جدا کرده و این جنایت‌ها را به اتهام مبارزه با داعش و انحراف مرتکب شده است.

این در حالی است که رامی عبدالرحمان، رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: تعداد کشته‌های حمله داعش در شهر دیر الزور و به ویژه شمال غرب آن به 135 تن رسیده که 85 تن غیرنظامی و 50 تن نیروی نظامی و نیروهای مسلح وابسته به دولت سوریه هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرده است که بیش از 400 غیرنظامی در پی حمله داعش به دیر الزور توسط این گروه گروگان گرفته شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حمله گروه داعش از چند جبهه به شهر دیر الزور و اطراف آن که ابتدا با انفجار عامل انتحاری از طریق یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه الحویقه رخ داد، 135 تن کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود که اعضای داعش به شمال شهر نفوذ کرده و روستای البغیلیه را تحت کنترل گرفتند و در حال حاضر حدود 60 درصد این شهر را تحت کنترل دارند.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، این رخداد بزرگترین پیشروی داعش در شهر دیر الزور است.

این در حالی است که درگیری‌های شدید بین دو طرف در محله‌های مختلف شهر و اطراف آن به اضافه حملات متعدد جنگنده‌های روسیه ادامه دارد.

در این راستا وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه این کشتار را محکوم کرده و آن را اقدامی بزدلانه و وحشیانه خوانده است.

الحلقی کشورهای حامی تروریسم را که دست به حمایت مالی از تروریست‌ها می‌زنند،‌ مسئول این جنایت دانست.

داعش از بیش از یک سال گذشته تلاش کرده است که استان دیر الزور را به طور کامل تحت کنترل بگیرد. چرا که در آنجا فرودگاه نظامی قرار دارد و بخش‌هایی از این شهر و مرکز این استان تحت کنترل نیروهای دولتی است.

داعش از سال 2013 بر بخش اعظمی از این استان و چاه‌های اصلی نفت آن سلطه یافته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: