آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 بهمن ماه 1394 = 29-01 2016

تردید بانکهای فرانسوی برای ورود به ایران

تردید بانک‌های فرانسوی برای ورود به بازار سرمایه ایران

رادیو فرانسه: در حالی که در سفر رسمی حسن روحانی و هیأت همراه او به فرانسه، تفاهم نامه‌ها و قراردادهای بسیاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی به امضا رسید، جای خالی بانک‌های فرانسوی در این دو روزه کاملاً محسوس بود. محمد رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، با آگاهی از غیبت بانک‌های فرانسوی، از آنها خواسته تا ترس و تردید را کنار گذاشته و در شرایط پساتحریم به بازار سرمایه ایران بازگردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش میدهد که ترس و تردید بانک‌های فرانسوی برای تعاملات مالی و سرمایه گذاری با ایران و بازگشت به این بازار، به جریمه سنگینی برمیگردد که خزانه داری آمریکا پیش تر و به لحاظ معامله با ایران بر بزرگ‌ترین بانک فرانسوی یعنی "بی.ان.پی"* تحمیل کرده بود.

بانک بزرگ فرانسوی "بی.ان.پی" در سال 2014 به لحاظ عدم رعایت تحریم‌های ثانویه آمریکا در معامله با ایران، ناگزیر به پرداخت یک جریمه سنگین 9 میلیارد دلاری به آمریکا شد.
با توجه به سنگینی بیش از حد این جریمه و روشن نبودن رویکرد آینده آمریکا درباره اعمال تحریم‌های ثانویه، در صورتی که اوباما جای خود را به یک رئیس جمهوری از حزب جمهوریخواه آمریکا بدهد، این بانک و بانک‌های دیگر فرانسوی برای بازگشت به بازار ایران دچار تردید و دودلی هستند.

با این وجود، محمد رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، در یک همایش بازرگانی مشترک بین ایران و فرانسه اعلام کرد که تمامی موانع برای بازگشت بانک‌های خارجی به ایران برداشته شده و اینگونه بانک ها نباید هیچ تردیدی در این باره داشته باشند.

محمدرضا نعمت زاده در این همایش گفت که بانک‌های بین المللی فقط باید ٣ شرط را برای بازگشت به بازار مالی و سرمایه ایران رعایت کنند تا از اعمال تحریم‌های ثانویه آمریکا مصون باشند: نخست اینکه، به عنوان یک بانک آمریکایی محسوب نشوند [فقط بانک‌های آمریکایی و شعب مستقیم این بانک ها از تعامل با ایران منع شده اند]، دوم، از انجام تعامل با اشخاص ایرانی که هنوز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند پرهیز کنند و نهایتاً در عملیات بانکی و سرمایه‌گذاری بین اشخاص آمریکایی با ایران وارد نشوند.

محمدرضا نعمت‌زاده تصریح کرد که راه برای تمامی بانک‌های بین‌المللی از جمله بانک‌های فرانسوی، معامله با ایران باز است و چراغ‌ها همه سبز هستند و آنها نباید تردید کنند. او تأکید کرد، بدون ورود بانک‌های فرانسوی، مبادلات و همکاری‌های اقتصادی بین شرکت ها فرانسوی با ایران با مشکلات عمده ای روبرو خواهد شد. او گفت: «در صورتی که بانک‌ها به ایران نیایند، ما داریم وقت خود را تلف می‌کنیم.»

خبرگزاری فرانسه گزارش میدهد، بانک‌های فرانسوی "بی.ان.پی" و " سوسیته جنرال"* از هرگونه اظهار نظر در این‌باره خودداری کرده‌اند.



freedom January 30, 2016 10:31 AM

مشکل این است که اقتصاد فرانسه زیاد جالب نیست ، خودشان بسیار مشکل اقتصادی دارند ، بیکاری ، تورم ، کشاورزی ، حال دولت فرانسه دنبال پیدا کردن یک راهیست برای خود ،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Joe January 30, 2016 03:57 PM

اخ اخ اخ این آخوندهای نکبت و بد عاقبت نزدیک به پایان حکومتشان , به یاد شغل قدیمیشان یعنی گدایی افتاده اند ببینید چطوری به التماس و دریوزگی افتاده اند؟اروپایی ها لطفآ بیایید ما را بچاپید تا ما در قدرت بمانیم ما از این مردم خیلی میترسیم ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: