آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 بهمن ماه 1394 = 01-02 2016

آیا واتس‌اپ و فیس‌بوک یکی خواهند شد؟

فیس‌بوک به دنبال ادغام هر چه بیشتر این شبکه اجتماعی با سرویس پیام‌رسان 13 میلیارد دلاری خود یعنی واتس‌اپ است.

بر اساس گزارش‌ها، نسخه اندرویدی و بتا به این نرم‌افزار در بخش تنظیمات خود انتخاب جدیدی را به همراه آورده است که به‌وسیله خاویر سانتوس (Javier Santos) ایجاد شده است. این گزینه شامل "اشتراک گذاری اطلاعات حساب کاربری من" است که با انتخاب ان اطلاعات حساب کاربری واتس‌اپ شخص در حساب کاربری فیس‌بوک او به اشتراک گذاشته می‌شود.

فیس‌بوک سابقا در رابطه با واتس‌اپ موضعی بی‌طرف داشت و به مدیر ارشد اجرایی این بخش یعنی جان کوم (Jan Koum) آزادی عمل بیشتری داده می‌شد و در واقع تصمیمات او به‌طور مستقیم و بدون دخالت فیس‌بوک اجرا می‌شد.

این کمپانی در همین راستا به‌تازگی و به دستور جان کوم هزینه سالانه ۱ دلاری واتس‌اپ را به‌منظور ارتباط بیشتر مردم با کسب و کارها از میان برداشته است.

کوم در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده است که این تغییرات ورود به‌ حساب کاربری را برای دارندگان واتس‌اپ به‌خصوص در بازارهای خاص آسان‌تر خواهد کرد. او دراین‌باره بیان کرد که: «ما هم‌اکنون فضای عمل بیش‌تری را در اختیار مشتریان خود قرار داده‌ایم.»

البته لازم به ذکر است که هنوز مشخص نیست که چه نوع اطلاعاتی بین فیس‌بوک و واتس‌اپ جابه‌جا خواهند شد اما هدف کوم از انجام این کار مسلما نیازمند انتشار اطلاعاتی از کاربر است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: