آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 بهمن ماه 1394 = 01-02 2016

بازداشت دو فعال دیگر گروه عرفان حلقه

خبرگزاری هرانا – دو تن از فعالان و هواداران گروه عرفان حلقه در مشهد بازداشت شدند. یکی از فعالان به دستگاه قضایی احضار شد و یکی از زندانیان هوادار عرفان حلقه نیز، طی پرونده‌ جدید به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا نجیمی و محمدعلی ایزدی، دو وبلاگ نویس حامی عرفان حلقه (عرفان کیهانی)، روز شنبه دهم بهمن ماه ۱۳۹۴ توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شدند.

هنوز از وضعیت و محل نگهداری آقایان علیرضا نجیمی و محمدعلی ایزدی خبری منتشر نشده است.

سارا ساعی، از حامیان مسلک عرفان حلقه نیز، که چندی پیش به طور موقت بازداشت شده بود، روز پنجشنبه گذشته، ۸ بهمن ماه به شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری تهران احضار و باید ۲۰ بهمن جاری در دادگاه حاضر شود. خانم ساعی پیش از این متهم به “اخلال در نظم عمومی” و “شرکت در تجمع غیرقانونی در حمایت از محمدعلی طاهری” شده و با قرار کفالت به طور موقت آزاد شده بود.

همچنین در ادامه آزار و فشار بر فعالان عرفان حلقه، گزارش شده است که سعید اردشیر، از هواداران این گروه که از تابستان امسال در زندان رجائی شهر کرج محبوس است، طی یک پرونده سازی جدید به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

آقای اردشیر بهمن ماه ۱۳۹۱ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و چند مدت در زندان اوین نگهداری و سپس با قرار وثیقه آزاد شد. وی یک سال بعد، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام توهین به مقدسات از طریق فعالیت در عرفان حلقه به ۵ سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم، و حکم مذکور در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید گردید. ایشان تابستان امسال مجددا دستگیر و حکم حبسش اجرا گردید.

گروهی از اعضای پارلمان اروپا نیز به تازگی خواستار اقدامی فوری محمد علی طاهری، بنیان گذار عرفان حلقه از سوی حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران شدند.
نمایندگانی که این نامه را امضا کرده‌اند مدت طولانی بازداشت آقای طاهری را که به اعدام محکوم شده، غیرعادلانه خوانده اند.

گفتنی است، هم اکنون تعداد زیادی از اعضا، هواداران و حامیان گروه عرفان حلقه، محکوم به حبس شده یا پرونده قضایی دارند. همچنین طی ماههای اخیر حامیان دکتر محمدعلی طاهری، موسس و رهبر این گروه نیز، که بارها مقابل زندان اوین و مراجع قضایی دست به تحصن و تجمعات اعتراضی زده بودند، مورد پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: