آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 بهمن ماه 1394 = 02-02 2016

رابطه ملاها با غرب؛ هشدار روزنامه انگلیسی

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به استقبال کشورهای اروپايی به از سرگیری روابط اقتصادی با رژیم تهران، به کشورهای غربی هشدار داد که این وضعیت را نمی توان به معنای تغییرات کلی و بنیادین در ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، گاردین گزارش خود را با اشاره به سفر هفته گذشته «حسن روحانی» به ایتالیا و فرانسه آغاز کرده و می نویسد: روحانی در این سفر با پاپ، رئیس جمهور و نخست وزیر ایتالیا دیدار کرد و در ادامه در پاریس با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه، و همچنین تعداد زیادی از تجار و صاحبان صنایع فرانسوی دیدار کرده و قراردادهایی به ارزش چند میلیارد دلار میان طرفین به امضا رسید.

گاردین در ادامه می نویسد: بعد از سالها تنش و بی اعتمادی دیدن تصویر خندان رئیس جمهور رژیم ایران که از سوی رهبران اروپایی با آغوش باز در پایتخت کشورهای اروپایی مورد استقبال قرار می گیرد؛ روندی که به کلی با تحولات چند سال اخیر مغایرت دارد، اندکی عجیب است.

به نوسته این روزنامه انگلیسی، هنوز برای تصور اینکه رژیم ایران به کلی سیاست های قبلی خود را رها کرده و بر اساس خواسته های غرب به دنبال ایفای نقش در مسائل بین المللی و انجام اصلاحات در داخل است زود است.

گاردین می نویسد: رژیم ایران هر چند ممکن است که یک رئیس جمهور میانه رو داشته باشد اما این به معنای تغییر سیاست های کلی این رژیم از جمله سیاست خارجی آن نیست و برای مثال همچنان شاهد هستیم که تهران از رژیم سوریه حمایت می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: