آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 بهمن ماه 1394 = 02-02 2016

صفحه فارسی برای یافتن گروگان آمریکايی

پلیس فدرال آمریکا برای یافتن رابرت لوینسون، مأمور سابق این سازمان صفحه‌ای به زبان فارسی در فیس‌بوک راه‌اندازی کرده است. هدف آمریکا برقراری تماس مستقیم با مردم ایران برای کسب اطلاعات احتمالی است.

به گزارش رادیو آلمان، آمریکا تلاش دارد با راه‌اندازی صفحاتی در اینترنت به اطلاعات احتمالی در مورد رابرت لوینسون، مأمور سابق پلیس فدرال آمریکا (FBI) دست یابد. در همین رابطه چند هفته پیش در شبکه اجتماعی فیس‌بوک صفحه‌ای به زبان فارسی دایر شد.

لوینسون ۶۷ ساله در مارس سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش ایران ناپدید شد. تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال ۲۰۱۳ حاکی از آن بود که لوینسون در یک مأموریت اطلاعاتی تأییدنشده با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) همکاری می‌کرد.

پس از تبادل زندانیان میان رژیم ایران و آمریکا و بعد از آن ‌که روشن شد نام لوینسون در میان زندانیان آمریکایی مبادله‌شده نیست توجه‌ها بار دیگر به ناپدید شدن او جلب شد. جان کری، وزیر خارجه آمریکا در آن زمان گفت، مقام‌های آمریکایی از زنده بودن لوینسون اطلاعی در دست ندارند.

"اف‌بی‌آی" اعلام کرده به تحقیقات خود برای یافتن لوینسون و بازگرداندن او به آمریکا ادامه خواهد داد. مقامات این سازمان برای دریافت اطلاعات منجر به یافتن محل او پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌اند.

خانواده لوینسون در سال ۲۰۱۰ ویدئویی از او دریافت کردند که زنده بودنش را اثبات می‌کرد. لوینسون در این ویدئو بسیار وزن کم کرده و برای بازگرداندن به وطن کمک می‌خواست. در آوریل ۲۰۱۱ نیز این خانواده تصاویری دریافت کرد که لوینسون را با موهای ژولیده و ریشی بلند در لباسی نارنجی شبیه زندانیان گوانتانامو نشان می‌داد.

مقام‌های آمریکایی با اشاره به این که رابرت لوینسون برای آخرین بار در جزیره کیش دیده شده، می‌گویند او در ایران ناپدید شده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: