آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 بهمن ماه 1394 = 02-02 2016

دولت در بدترین شرایط اقتصادی است

عضو هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت که این شورا با رنگ آبی به عنوان رنگ انتخاباتی موافقت کرده اما در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که 45 حزب، گروه و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان حضور دارند مورد تردید است.

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار و عضو هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان صبح روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای سیاست‌‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه گفته می‌شود اصلاح‌طلبان رنگ آبی را برای انتخابات انتخاب کرده‌اند، گفت: این پیشنهاد توسط بنده در هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مطرح و موافقت شد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری مورد تردید واقع و به جلسه بعد موکول شد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نظرتان درباره برنامه اقتصادی دولت و حرف‌های پارادوکسی در مورد خروج از رکود چیست، گفت: در مورد بحث دولت و عملکرد دولت در زمینه اقتصاد دولت در بدترین شرایط اقتصادی است و بدترین موقعیت را دارد.

کمالی افزود: درآمدهای نفتی در بدترین شرایط خود است و نتیجه‌ای که امروز در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستیم نتیجه عملکرد گذشته است.

دبیرکل حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: دولت تلاش کرد با حل مسائل هسته‌ای قدری در امور اقتصادی تسهیل شکل بگیرد البته این به معنی این نیست که با حل مسائل هسته‌ای همه مشکلات دولت حل خواهد شد.

وی مشکلات اقتصادی کشور را مشکلات بنیادی دانست و خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها کار را برای مسائل اقتصادی تسهیل می‌کند.

عضو هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه بسیاری از کشورها امروز بحث رقابت را اساس اقتصاد خود قرار دادند، گفت: ما در طی سال‌های گذشته درآمد نفتی با قیمت بالایی داشتیم اما شاهد تحول اقتصادی خاصی نبودیم.

به اعتقاد کمالی میزان درآمد بالای نفت سبب شد که نوعی پرخاشگری سیاسی در مجموعه کسانی که دولت را اداره می‌کردند شکل بگیرد و این پرخاشگری سیاسی دولت ایران در جهان تبعات بدی داشت و دولت یازدهم اگر این تلاش را انجام نمی‌داد و به حل و فصل مسائل نمی‌پرداخت ورود به عرصه رقابت اقتصادی جهانی نیز غیرممکن بود.

وی ادامه داد: عرصه رقابت جهانی درونگرا و درونزا نیست بلکه باید تعامل داشته باشیم و این در صورتی است که بتوانیم مشکلات حاشیه‌ای را حل کنیم.

دبیرکل حزب اسلامی کار تأکید کرد: امیدواریم با اصلاح سیاست‌ها بتوانیم اقتصاد را درست کرده و خرابکاری‌ها را جبران کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: