آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 15 بهمن ماه 1394 = 04-02 2016

توقف مذاکرات صلح سوریه؛ اتهام کری علیه روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا دقایقی پیش در واکنش به توقف مذاکرات صلح سوریه، رژیم اسد و متحدش روسیه را متهم کرد که برای بحران سوریه به دنبال راه حل نظامی هستند نه راه حل سیاسی.

پیش تر اعلام شده بود که مذاکرات صلح سوریه در ژنو متوقف شده است. کشورهای غربی حملات هوایی روسیه را دلیل توقف این گفتگوها می دانند. نماینده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه نیز در مورد خطر شکست مذاکرات صلح هشدار داده بود.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، علت توقف گفتگوهای صلح سوریه در ژنو که مورد حمایت سازمان ملل قرار دارد، حملات هوایی روسیه علیه مواضع نیروهای مخالف رژیم اسد بوده است.

یک مقام آمریکايی اعلام کرد حملات هوایی روسیه اطراف شهر حلب سوریه، بیشتر بر مخالفان رژیم سوریه تمرکز داشته است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به توقف مذاکرات صلح سوریه، با بیان اینکه حمله نیروهای ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل گروه های مخالف این کشور از پشتیبانی هوایی روسیه برخوردار است، رژیم اسد و مسکو را متهم کرد که برای بحران سوریه به دنبال راه حل نظامی هستند نه راه حل سیاسی.

وزیر خارجه فرانسه نیز در واکنش به حملات روسیه در اطراف حلب گفت: این عملیات به مذاکرات صلح سوریه در ژنو ضربه وارد کرده است.

استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل در امور سوریه روز چهارشنبه تلاش های خود را برای آغاز گفتگوهای صلح سوریه پس از آن متوقف کرد که نیروهای ارتش سوریه که مورد حمایت روسیه قرار دارند، پیشرفت عمده ای را در شمال حلب کسب کردند.

یک منبع سوری گفته ارتش توانسته است محاصره سه ‌‌ساله نبل و زهرا، دو روستای شیعه‌نشین توسط شورشیان را بکشند و آخرین راه تدارکاتی مخالفان در شمال حلب و در مرز با ترکیه را تحت کنترل خود درآورد.

به گفته سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، پیشروی‌های ارتش سوریه در روزهای گذشته با پشتیبانی هوایی نیروهای روسیه در سراسر منطقه شمالی حلب توأم بود.

به گزارش دویچه وله، عملیات ارتش سوریه که با حمایت روسیه صورت می گیرد، مذاکرات صلح سوریه در ژنو را بیش از پیش شکننده کرده است.




freedom February 3, 2016 11:48 AM

این مثل روز روشن است که سازمان ملل هیچ کاری نمیکند ، کشورهای که در این جنگ دست دارند ، باید سود کافی را بکنند ، باید یک جور ابزار جنگی که میسازند ، به کشورهای دیگر به فروش برسانند ،
۴ کشور که در این جنگ شرکت دارند ، کشورهای هستند که حق وتو در سازمان ملل دارند ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش February 4, 2016 04:14 AM

اوباما آبروى آمريكا رو برده و نشان داده كه بى عرضه ترين رئيس جمهور اين كشور است و كشتار مردم بدست ديكتاتورها كوچكترين اهميتى براى او و حزبش ندارد و حمايت از حقوق بشر از جانب آنها شعارى بيش نيست وگرنه مثل موش دم اسد جنايتكار و هم پيمان كثيف تر از او ، جمهورى اسلامى رو كه در سال ٨٨ هم مردمش را ميكشت و مردم به اسم اورا صدا كردند و او سكوت كرد رو مى گرفت و مينداختشون تو زباله دانى تاريخ

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa February 4, 2016 08:26 AM

حمایت مستقیم پوتین و رهبرجمهوری اسلامی از بشاراسد است خوب میدانند رفتن بشاراسد یعنی رفتن خامنه ای روسیه نمیخواهد متحدانش را درمنطقه ازدست بدهد البته مفصراصلی حاج اوبامای بزدل سیاسی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو February 4, 2016 09:29 AM

به امریکا توهین نکنید امریکایی ها مردم هوشیاری هستند
تنها این گروه عشق به اسلام حاج حسین و جان کری که در میدان گاو بازی باله میرقصند آقای اوباما میخواد با تو بمیری و جان من قبول کن سوریه آرام کند پوتین و سیاست روس هم تحت فرمان ودکا عمل میکند سر تقسیم معدن های سوریه به جان هم افتاده اند سوریه ساکن ندارد زمین دارد و معدن های غنی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: