آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 15 بهمن ماه 1394 = 04-02 2016

روسیه به آدم‌ کشی در سوریه ادامه می ‌دهد

حملات روسیه به حلب هزاران سوری را راهی ترکیه کرده است

رادیو آلمان: پس از پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سوی حلب با حمایت هوایی روسیه هزاران آواره سوری راهی مرزهای ترکیه شده‌اند. رجب طیب اردوغان می‌گوید با ادامه حملات روسیه برگزاری گفت‌وگوهای صلح بی‌معناست.

احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در سفری که به لندن داشت گفته است، به دلیل حملات هوایی روسیه به شهر حلب ۱۰هزار آواره جدید در مناطق مرزی در انتظار به سر می‌برند.

نخست‌وزیر ترکیه هشدار داده است که علاوه بر آن ۷۰ هزار نفر از اردوگاه آوارگان در شمال سوریه به سمت ترکیه خواهند گریخت. هم‌اکنون حدود ۵/ ۲ میلیون آواره سوری در ترکیه به سر می‌برند.

نیروهای رژیم سوریه با حمایت حملات هوایی روسیه روز چهارشنبه ۳ فوریه (۱۴ بهمن) با پیشروی‌های خود مهم‌ترین مسیر تدارکاتی شورشیان مخالف حکومت بشار اسد را قطع کردند.

نیروهای ارتش سوریه در چند روز گذشته با حمایت حملات هوایی روسیه در مناطق شمالی حلب پیشروی کرده بودند

روز پنجشنبه (۴ فوریه) رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در یک سخنرانی در لیما، پایتخت پرو از حمله‌های هوایی روسیه به ‌شدت انتقاد کرد.

اردوغان با بیان اینکه "روسیه به آدم‌کشی در سوریه ادامه می‌دهد" گفت، تا زمانی که روسیه از حمله‌های خود به مواضع رژیم اسد دست برندارد مذاکرات صلح برای سوریه به بار نخواهند نشست.

او خطاب به شرکت‌کنندگان در مذاکرات صلح ژنو گفت: «دور هم جمع می‌شوید که افکار جهانیان را منحرف کنید؟ جهانیان منتظر نتیجه هستند».

روز چهارشنبه (۳ فوریه) مذاکرات صلح سوریه در ژنو به مدت سه هفته متوقف شد. ایالات متحده آمریکا علت این اقدام را حمله‌های هوایی روسیه در حلب و حوالی این شهر اعلام کرد.

روسیه به طور مستقیم از سپتامبر گذشته برای پشتیبانی از رژیم سوریه وارد جنگ داخلی این کشور شد.

از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون ۲۶۰ هزار نفر کشته شده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: